Kaip sukurti robotą per pusę valandos?

16.00–16.45, balandžio 12 d., II a. – 19 kab. Organizuoja: VšĮ „Robotikos mokykla“

Renginyje pristatysime, kokia naujausiųjų technologijų (micro:bit mini kompiuterių programavimo, 3D spausdintuvų) nauda švietime, kokie įrankiai ateityje gali būti sukuriami pagal šias technologijas, kokios tendencijos ateityje įsigalės šioje srityje.

Stiprios mintys virsta veiksmais

14.00–15.30, balandžio 12 d., II a. – 20 kab. Organizuoja: Asociacija „Intelektinio kapitalo ugdymas“

Pasitikėjimo savimi stiprinimas ir sprendimų darymo kompetencijos turėtų būti aktyviau įtraukiamos į ugdymo procesą, tačiau informacijos šiomis temomis ne tiek jau ir daug. Pagvildensime šias temas plačiau, kad naudos turėtumėte ir asmeniškai, ir būtų ką grįžus papasakoti mokiniams. Kaip ugdyti sprendimų darymo kompetencijas: įsitikinimų poveikis mūsų aplinkai; tinkamas įsitikinimų formavimas; praktinio proto pažinimas; veiksmas kaip Read more about Stiprios mintys virsta veiksmais[…]

„Microsoft Edge“ ir „One Note“ pamokoje

11.00–11.45, balandžio 12 d., II a. – 22 kab. Organizuoja: AB „Telia Lietuva“

Šiandieninė mokykla sunkiai įsivaizduojama be inovatyvių metodų pamokoje, pasitelkiant informacinių technologijų įrankius. Renginyje praktiškai susipažinsite su „Microsoft Edge“ ir „One Note“ įrankių panaudojimo galimybėmis.Naudodamiesi „Microsoft Edge“ įrankiu, rengsime pamokos medžiagą, mokysimės ją redaguoti, pasižymėti svarbiausius aspektus, pastabas. Sukurtus dokumentus talpinsime „One Note“, bendrinsime vieni su kitais ir, redaguodami vieni kitų užduotis, susipažinsime su „One Note“ Read more about „Microsoft Edge“ ir „One Note“ pamokoje[…]

Jaunas žmogus savanoriškoje veikloje: galimybės ir nauda

12.00–12.45, balandžio 12 d., II a. – 22 kab. Organizuoja: Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

Vienas iš pilietiškumo ugdymo uždavinių yra siekti, kad mokiniai aktyviai ir atsakingai dalyvautų mokyklos, vietos bendruomenės ir visuomenės gyvenime. Dalyvavimas ir pokyčių inicijavimas bendruomenėje – tai ypač svarbi ugdomosios veiklos sritis, skirta praktiniams mokinių gebėjimams ugdytis. Praktinius atsakingo pilietinio dalyvavimo gebėjimus mokiniai gali išsiugdyti tik patys aktyviai dalyvaudami pilietinės (politinės) bendruomenės gyvenime. Jaunimo politikos dvidešimtmečio Read more about Jaunas žmogus savanoriškoje veikloje: galimybės ir nauda[…]

Klasės auklėtoja? Misija (ne)įmanoma!

15.00–15.45, balandžio 12 d., II a. – 22 kab. Organizuoja: Radviliškio Vaižganto gimnazija

Gyvenimas sparčiai kinta. Šiuolaikinis mokinys tampa modernaus pasaulio, užvaldyto IT ir gausybės informacijos šaltinių, dalimi. Tačiau svarbiausi dalykai nesikeičia: mokykloje gimnazistui reikia siekti išsilavinimo, tobulėti, rasti bendrą kalbą su bendraamžiais ir mokytojais, išmokti disciplinos, plėsti savo akiratį, bręsti kaip asmenybei. Per visus mokymosi metus mokinį lydi klasės auklėtojas. Šiandien būti klasės auklėtoju nėra lengva. Nuo Read more about Klasės auklėtoja? Misija (ne)įmanoma![…]

Kalbinis ir dalykinis raštingumas: skaitymo strategijų specifika

11.00–11.45, balandžio 12 d., III a. – 23 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ar skiriasi skaitymo strategijos, taikomos mokant(is) kalbos ir kitų dalykų? Jei taip, kuo jos skiriasi? „Kiti dalykai“ – turima galvoje ne tik matematika, gamtos ar socialiniai mokslai, bet ir literatūra. Skaityti ir suprasti tekstą kaip literatūros kūrinį – tai ne tas pats, kaip skaityti ir suvokti tekstą, t. y. tai, kas parašyta. Kalbinis raštingumas yra Read more about Kalbinis ir dalykinis raštingumas: skaitymo strategijų specifika[…]

Tradicinis mokytojas ir kompiuterizuoti eksperimentai

12.00–12.45, balandžio 12 d., III a. – 23 kab. Organizuoja: UAB „Mokslo technologijos“

Renginys skirtas gamtos mokslų mokytojams, besidomintiems įvairiomis mokymo priemonėmis ir metodais. Pranešėjas – fizikos ir matematikos mokytojas praktikas, kuris naudoja tradicines priemones ir metodus, o naujoves taiko tik tada, kai jos duoda akivaizdų rezultatą. Kompiuterizuotos laboratorijos – pasiteisinusi naujovė. Jas saikingai ir tikslingai naudojant, pagerėja tradicinis mokymas. Norint suprasti gamtos mokslus, būtina nuolat stebėti supantį pasaulį Read more about Tradicinis mokytojas ir kompiuterizuoti eksperimentai[…]

EDUKA dienynas – šiuolaikiškas mokytojo pagalbininkas

16.00–16.45, balandžio 12 d., III a. – 23 kab. Organizuoja: Leidykla „Šviesa“

Elektroniniai dienynai jau baigia pakeisti pažymių knygeles, tačiau, atsižvelgiant į naujus vaikų, tėvų ir mokytojų poreikius, keičiasi ir technologinės programos. Šiais metais pristatomas naujas elektroninis EDUKA dienynas, kviečiantis kiek kitaip pažvelgti į mokinių vertinimą ir suteikti jam daugiau lankstumo bei individualumo. Apie besikeičiančias elektroninio dienyno funkcijas ir jų taikymą bus pasakojama pasitelkiant dienyno aplinkos demonstravimą, Read more about EDUKA dienynas – šiuolaikiškas mokytojo pagalbininkas[…]

Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ pristatymas

11.00–12.30, balandžio 12 d., III a. – 26 kab. Organizuoja: Vilniaus Gedimino technikos universitetas

Pristatoma VGTU su partneriais kuriama nuotolinio ugdymo technologijos mokslų srityje platforma „Ateities inžinerija“ ir jos palaikoma ugdymo aplinka, kuri įgalins mokinius atlikti savarankiškus darbus inžinerijos ir ekonomikos srityse. Bus pristatomi šie neformaliojo ugdymo moduliai: 1) „Android“ mobiliųjų įrenginių programavimas“; 2) „Bitkoinai: virtualiųjų valiutų technologijos“; 3) „Darni gyvenamoji aplinka“; 4) „Išmanioji statyba“; 5) „Naujo pramonės gaminio Read more about Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ pristatymas[…]

Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ seminaras

14.00–15.30, balandžio 12 d., III a. – 26 kab. Organizuoja: Vilniaus Gedimino technikos universitetas

Seminaras skirtas VGTU nuotolinio ugdymo technologijos mokslų srityje platformos „Ateities inžinerija“ neformaliojo ugdymo įgyvendinimo praktiniams klausimams. Bus aptariami šie platformos neformaliojo ugdymo moduliai: 1) „Android“ mobiliųjų įrenginių programavimas“; 2) „Bitkoinai: virtualiųjų valiutų technologijos“; 3) „Darni gyvenamoji aplinka“; 4) „Išmanioji statyba“; 5) „Naujo pramonės gaminio kūrimas“; 6) „Robotika ir biomechanika praktiškai“; 7) „Sėkmingas investavimas ir verslo Read more about Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ seminaras[…]

Diskusija „Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ galimybės formaliajame ir neformaliajame ugdyme“

16.00–16.45, balandžio 12 d., III a. – 26 kab. Organizuoja: Vilniaus Gedimino technikos universitetas

VGTU su partneriais kuriama nuotolinio ugdymo technologijos mokslų srityje platforma „Ateities inžinerija“ teiks nuotolinio ugdymo(si) turinio ir metodinę medžiagą, informacinių technologijų įrankius ir konsultacijas, įgalinančius mokinius atlikti savarankiškus darbus plačioje šiuolaikinių technologijų srityje – nuo naujų originalių produktų kūrimo bei robotikos iki ekonomikos bei finansų inžinerijos. Siekdami bendrai sukurti ir optimaliai plėtoti tokią nuotolinio ugdymo Read more about Diskusija „Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ galimybės formaliajame ir neformaliajame ugdyme“[…]

Mano tautinis kostiumas. Kūrybiškumas ir informacinės technologijos

11.00–11.45, balandžio 12 d., III a. – 28 kab. Organizuoja: Šeduvos gimnazija

Ar informacinės technologijos gali padėti ugdyti kūrybiškumą? Kokios galimos interpretacijos, kuriant savo tautinio kostiumo variantą? Renginyje praktiškai prie kompiuterių galėsite išbandyti vieną iš dviejų siūlomų kūrybinių užduočių.

Kokios tarmės verta mokyti mokykloje?

16.00–16.45, balandžio 12 d., III a. – 28 kab. Organizuoja: Lietuvių kalbos institutas

Nors lietuvių kalbos tarmės yra vienas iš etninės tapatybės rodiklių, šiandien jos dažnai priimamos kaip pasenusios ir visiškai neaktualios. Pranešime pristatoma esama lietuvių kalbos tarmių padėtis, šiuolaikinių tarmių suvokimas plačiojoje visuomenėje, praktiniai tarmių mokėjimo aspektai, taip pat aptariamas tarmės mokėjimo ir emigracijos ryšys.

Darbas su planšetiniais kompiuteriais išmaniojoje klasėje: „Smart“ programinės įrangos „Response 2“ panaudojimas ugdymo procese

14.00–15.30, balandžio 12 d., III a. – 29 kab. Organizuoja: Kauno r. Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinė mokykla

Technologijoms sparčiai skverbiantis į ugdymo procesą, šiuolaikiniai vaikai turėtų būti mokomi pasitelkiant pačias moderniausias skaitmenines priemones. Jos suteikia daugiau vizualizacijos, interaktyvumo galimybių, yra patrauklesnės patiems vaikams. Renginyje aptarsime, kaip galima patobulinti mokymo procesą, naudojantis naujausiomis technologijomis – kalbėsime apie darbą išmaniojoje klasėje su planšetiniais kompiuteriais: planšetinių kompiuterių suderinimas su „Smart“ interaktyviosiomis programomis; apklausos programos „Response Read more about Darbas su planšetiniais kompiuteriais išmaniojoje klasėje: „Smart“ programinės įrangos „Response 2“ panaudojimas ugdymo procese[…]

Kaip „Robotel“ kalbų laboratorijos programinė įranga padeda mokytis anglų kalbos?

16.00–16.45, balandžio 12 d., III a. – 29 kab. Organizuoja: Kauno r. Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinė mokykla

Renginyje aptarsime, kaip taikyti inovatyvius mokymo(si) metodus, ugdant mokinių klausymo, skaitymo, kalbėjimo ir rašymo gebėjimus, naudojantis „Robotel“ kalbų mokymo laboratorija. Bus demonstruojamos mokinių atliktų darbų ir vaizdo pamokų ištraukos. Kaip ši technologija gali pagerinti anglų kalbos mokymo ir mokymosi kokybę? Tinkamai taikoma ši technologija pamokose padeda tobulinti ugdymą ir turi akivaizdžių pranašumų, vizualizuojant ir įgarsinant Read more about Kaip „Robotel“ kalbų laboratorijos programinė įranga padeda mokytis anglų kalbos?[…]

Gamtos mokslų klasių įrengimo būdai. Ką pasirinkti?

11.00–12.30, balandžio 12 d., III a. – 30 kab. Organizuoja: UAB „Labochema LT“

Seminare bus pristatomi mokyklinės įrangos gamintojų mokomieji rinkiniai gamtos mokslų pamokoms ir laboratoriniams darbams, laboratoriniai baldai, klasės išplanavimo pasiūlymai. Taip pat bus pristatytos tiekėjo siūlomos naujovės ir patariama, kaip optimizuoti eksperimentinius rinkinius. Seminare bus demonstruojami keli prietaisai ir atliekami bandymai, naudojant „Cassy 2“ valdiklį.

Forumo teatras – paprasta, paveiku, pilietiška

16.00–16.45, balandžio 12 d., III a. – 30 kab. Organizuoja: Joniškio r. Kriukų pagrindinė mokykla

Ši praktinė veikla pagrįsta Forumo teatro metodų taikymu įvairių dalykų pamokose ar neformaliajame ugdyme. Pagal tam tikrą metodiką kuriamos improvizuotos situacijos padeda veiksmingai spręsti konfliktines situacijas klasėje, kolektyve, buriant klasės bendruomenę drauge su tėvais. Taikant Forumo teatro metodiką, skatinamas mokinių kritinis mąstymas, sudaromos galimybės pažvelgti į situaciją netikėtais rakursais, ugdomas mokinių sąmoningumas, pilietiškumas, visuomeniškumas.

Automatizuota EMA mokymo(si) rezultatų analizė kiekvienai pamokai

15.00–15.45, balandžio 12 d., III a. – 32 kab. Organizuoja: UAB „E. mokykla“

Seminare bus pristatomi EMA pratybų įrankiai, skirti analizuoti mokinių gebėjimus ir pažangą. Automatizuota EMA mokymosi rezultatų analizė apima diagnostinius testus, skirtus mokslo metų pradžioje įvertinti mokinius tolesniam mokymo(si) lygmeniui, temos analizė, skirta įvertinti, kas ir kaip sekėsi mokiniams, analizuoti mokinio gebėjimus ir žinių sritis, kur yra spragų, ką reikia labiau pasimokyti. Seminare lektorė pasidalys savo Read more about Automatizuota EMA mokymo(si) rezultatų analizė kiekvienai pamokai[…]

Kalbos normos mokykloje: kur ieškoti etalono?

16.00–16.45, balandžio 12 d., III a. – 32 kab. Organizuoja: Lietuvių kalbos institutas

Pranešime parodoma, kokiomis formomis dabartinėje mokykloje diegiama bendrinės kalbos ideologija, kaip mokoma bendrinės kalbos normų ir kiek paveikus šis modelis. Remiamasi mokinių baigiamųjų lietuvių kalbos ir literatūros darbų kalbos tyrimais ir mokytojų lituanistų – baigiamųjų darbų vertintojų – apklausos rezultatais. Kartu su auditorija bus ieškoma atsakymo į klausimus, kas yra dabartinės bendrinės kalbos etalonas ir Read more about Kalbos normos mokykloje: kur ieškoti etalono?[…]

Paprasti atsipalaidavimo ir psichologinės įtampos mažinimo būdai

11.00–12.30, balandžio 12 d., IV a. – 37 kab. Organizuoja: Vytauto Didžiojo universitetas

Paskaitos tikslas – supažindinti su pagrindinėmis streso ir jo valdymo teorijomis ir šių teorijų praktinio pritaikymo galimybėmis.Kas yra stresas ir kaip jį geriau valdyti? Paskaitoje bus supažindinama su termino „stresas“ reikšme ir šio termino vartojimo problematiškumu. Bus pristatomos pagrindinės streso teorijos, streso priežastys ir pasekmės, teigiami ir neigiami streso aspektai, įveikimo būdai. Paskaitoje bus paaiškintos Read more about Paprasti atsipalaidavimo ir psichologinės įtampos mažinimo būdai[…]

Geros mokyklos kūrimas. Kodėl? Ką? Kaip?

14.00–14.45, balandžio 12 d., IV a. – 37 kab. Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

Renginio forma – pranešimas-diskusija. Kalbėsime ir diskutuosime apie tai, KODĖL reikia keisti ugdymo praktiką; KĄ mokykla galėtų ar turėtų veikti, kurdama GERĄ MOKYKLĄ (galimybės, pavyzdžiai, duomenys); KAIP naudoti duomenis, siekiant geresnės kokybės ir kiekvieno mokinio pažangos; KAIP plėtoti ir stiprinti mokyklų ir švietimo centrų bendradarbiavimą; KAIP mokosi mokytojai švietimo centruose; KAIP steigėjui panaudoti vertinimo duomenis Read more about Geros mokyklos kūrimas. Kodėl? Ką? Kaip?[…]

Asmeninių ir socialinių įgūdžių ugdymo svarba ir ypatumai

10.00–10.45, balandžio 13 d., II a. – 20 kab. Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Asmeniniams ir socialiniams įgūdžiams tenka svarbi vieta ugdymo procese. Sustiprinus šiuos mokinių įgūdžius, jie geba geriau bendrauti, bendradarbiauti, būti savarankiškais, pasitikėti savimi, jausti atsakomybę už save ir kitus, spręsti savo problemas, taip pat kuriamos empatijos užuomazgos ir geranoriškumas kitų atžvilgiu. Lektorės praktiškai pristatys keletą ugdomųjų metodų ir pasidalys konkrečia patirtimi, kaip juos panaudoti ugdymo procese, Read more about Asmeninių ir socialinių įgūdžių ugdymo svarba ir ypatumai[…]

Mokytojo įvaizdis visuomenėje. Kaip mes prie jo prisidedame?

12.00–12.45, balandžio 13 d., II a. – 20 kab. Organizuoja: Vilniaus Gedimino technikos universitetas

Nors Lietuvoje netrūksta itin gabių mokytojų, medijos žurnalistų lūpomis dažniausiai pasakoja mums, ko mokykloje trūksta, kas yra negerai… Kokį mokyklos (mokytojo) vaizdą jos formuoja? Ar tai stichinis procesas, ar kryptinga, apgalvota komunikacija? Kokią įtaką medijų piešiamam mokytojo ir mokyklos portretui daro pati mokykla? Ar šį procesą galima valdyti? Kaip pačios mokyklos ir mokytojų asociacijos gali Read more about Mokytojo įvaizdis visuomenėje. Kaip mes prie jo prisidedame?[…]

Kaip tinkamai įveiklinti pamokos kokybės įsivertinimą?

14.00–14.45, balandžio 13 d., II a. – 20 kab. Organizuoja: Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazija

Ar mokykla jau galėtų sėkmingai pereiti nuo žinių ir supratimo į kompetencijų ugdymą? Ugdymo(si) kokybės lygis mokykloje kyla, jei visos, o ne vieno ar kelių dalykų pamokos atitinka šiuolaikinę kokybę. Tinkamai įveiklinus instucionalizuotą kokybės vadybos instrumentą – veiklos kokybės įsivertinimą, realu veiksmingai tobulinti visų dalykų pamokų kokybę. Taigi renginyje aptarsime, kokius esminius dalykus turėtų žinoti Read more about Kaip tinkamai įveiklinti pamokos kokybės įsivertinimą?[…]

Integruotas ugdymas: pamokos kitaip

14.00–15.30, balandžio 13 d., II a. – 22 kab. Organizuoja: Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla

Renginys skirtas pedagogams, besidomintiems integruotu mokymu. Šių dienų kapitalas – kūrybingas Žmogus. Todėl mokomųjų dalykų integracija yra Z kartos mokinio holistinio požiūrio į gyvenimo tikrovę ugdymas mokant mąstyti ir savarankiškai, kūrybiškai spręsti problemas, daryti atradimus, patirti nuotykį pamokoje. Renginyje pateikta teorinė ir praktinė medžiaga atskleis: ugdomosios veiklos pertvarkymo galimybes, organizuojant integruotą mokymą pagrindinėje mokykloje; integruotų Read more about Integruotas ugdymas: pamokos kitaip[…]

Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ pristatymas

10.00–11.30, balandžio 13 d., III a. – 26 kab. Organizuoja: Vilniaus Gedimino technikos universitetas

Pristatoma VGTU su partneriais kuriama nuotolinio ugdymo technologijos mokslų srityje platforma „Ateities inžinerija“ ir jos palaikoma ugdymo aplinka, kuri įgalins mokinius atlikti savarankiškus darbus inžinerijos ir ekonomikos srityse. Bus pristatomi šie neformaliojo ugdymo moduliai: 1) „Android“ mobiliųjų įrenginių programavimas“; 2) „Bitkoinai: virtualiųjų valiutų technologijos“; 3) „Darni gyvenamoji aplinka“; 4) „Išmanioji statyba“; 5) „Naujo pramonės gaminio Read more about Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ pristatymas[…]

Diskusija „Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ galimybės formaliajame ir neformaliajame ugdyme“

12.00–12.45, balandžio 13 d., III a. – 26 kab. Organizuoja: Vilniaus Gedimino technikos universitetas

VGTU su partneriais kuriama nuotolinio ugdymo technologijos mokslų srityje platforma „Ateities inžinerija“ teiks nuotolinio ugdymo(si) turinio ir metodinę medžiagą, informacinių technologijų įrankius ir konsultacijas, įgalinančius mokinius atlikti savarankiškus darbus plačioje šiuolaikinių technologijų srityje – nuo naujų originalių produktų kūrimo bei robotikos iki ekonomikos bei finansų inžinerijos. Siekdami bendrai sukurti ir optimaliai plėtoti tokią nuotolinio ugdymo Read more about Diskusija „Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ galimybės formaliajame ir neformaliajame ugdyme“[…]

Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ seminaras

14.00–15.30, balandžio 13 d., III a. – 26 kab. Organizuoja: Vilniaus Gedimino technikos universitetas

Seminaras skirtas VGTU nuotolinio ugdymo technologijos mokslų srityje platformos „Ateities inžinerija“ neformaliojo ugdymo įgyvendinimo praktiniams klausimams. Bus aptariami šie platformos neformaliojo ugdymo moduliai: 1) „Android“ mobiliųjų įrenginių programavimas“; 2) „Bitkoinai: virtualiųjų valiutų technologijos“; 3) „Darni gyvenamoji aplinka“; 4) „Išmanioji statyba“; 5) „Naujo pramonės gaminio kūrimas“; 6) „Robotika ir biomechanika praktiškai“; 7) „Sėkmingas investavimas ir verslo Read more about Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ seminaras[…]

Individualios mokinių pažangos stebėsenos sistema

10.00–11.30, balandžio 13 d., III a. – 28 kab. Organizuoja: Šiaulių Salduvės progimnazija

Kaip mokykla gali organizuoti kiekvieno mokinio individualios pažangos vertinimo ir įsivertinimo procesus? Kaip, sistemingai stebint mokinių individualią pažangą, galima nustatyti kiekvieno mokinio mokymosi sunkumus ir teikti tikslingą mokymosi pagalbą? Bus dalijamasi Šiaulių Salduvės progimnazijos patirtimi, sukaupta taikant priemones, padedančias kurti mokymuisi palankią aplinką ir skatinant individualią kiekvieno mokinio pažangą. Aptarsime, kaip galima siekti ugdyti sąmoningą, Read more about Individualios mokinių pažangos stebėsenos sistema[…]

Saugesnio interneto veikla klasės auklėtojo darbe

12.00–12.45, balandžio 13 d., III a. – 28 kab. Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Renginio dalyviai susipažins su galimybėmis dalyvauti Saugesnio interneto centro veikloje. Interaktyvių žaidimų forma jie išmoks: – supažindinti vaikus su egzistuojančiomis rizikomis ir grėsmėmis internete; – užduoti vaikams klausimus apie bendravimo internete ypatumus ir kartu išsiaiškinti savo žinių lygį; – parinkti profilio internete nuotraukas. Pedagogai, ieškantys būdų, kaip telkti mokyklos bendruomenę, užtikrinant saugią elektroninę erdvę mokiniams Read more about Saugesnio interneto veikla klasės auklėtojo darbe[…]

MIR mokykloje – ką gali mokytojas?

12.00–12.45, balandžio 13 d., III a. – 29 kab. Organizuoja: Radviliškio Vaižganto gimnazija, Šiaulių „Saulės“ pradinė mokykla

Kviečiame į projekto „Medijų ir informacinis raštingumas“ metu vykdytų veiklų, seminarų, praktinių ir teorinių veiklų bei išteklių pristatymą. MIR – tai būtinosios kompetencijos (žinių, įgūdžių, nuostatų), leidžiančios piliečiams veiksmingai naudotis medijomis (spauda, radijo ir televizijos laidomis, kino filmais, reklama, internetu ir kt.), kitais informacijos šaltiniais (bibliotekomis, muziejais, archyvais), ir gebėjimai kritiškai vertinti gautą informaciją. Renginyje Read more about MIR mokykloje – ką gali mokytojas?[…]

3D mokomųjų objektų panaudojimas matematinio ir gamtamokslinio ugdymo pamokose

14.00–15.30, balandžio 13 d., III a. – 29 kab. Organizuoja: Šiaulių Dainų progimnazija

Pranešimo pagrindas – dalijimasis asmenine patirtimi, į ugdymo procesą integruojant 3D objektus, padedančius veiksmingiau mokyti(s) ir kelti mokinių mokymosi motyvaciją. Pranešime pateikiama teorinė ir praktinė medžiaga, atskleidžia: 3D mokomųjų objektų integravimo į matematinio ir gamtamokslinio ugdymo pamokas patirtį; veiksmingesnio mokymo(si) ir mokinių motyvacijos kėlimo būdus; ugdymo integralumo, patrauklumo ir džiaugsmingumo skatinimo pamokose galimybes; šiuolaikinių ugdymo/si Read more about 3D mokomųjų objektų panaudojimas matematinio ir gamtamokslinio ugdymo pamokose[…]

Socialinių tinklų galimybės dirbant su Z karta

14.00–15.30, balandžio 13 d., III a. – 32 kab. Organizuoja: UAB „Mokomieji filmai“

Ar mokytojas, nesuprantantis, kokia yra mokinių kasdienybė internete, gali juos suprasti? Užsiėmime bus dalijamasi praktiniais patarimais, kaip mokytojams, naudojantis naujausiomis technologijomis ir socialiniais tinklais, bendrauti su mokiniais. Detaliai bus pristatyti socialiniai tinklai („Facebook“, „Instagram“, „Snapchat“), jų skirtumai ir bendravimo šiuose tinkluose taisyklės. Mokytojai išmoks naudotis šiais įrankiais ir kurti vaizdo turinį, kuriuo galėtų dalytis su Read more about Socialinių tinklų galimybės dirbant su Z karta[…]

Savivaldus ir personalizuotas ugdymasis: kaip išmokyti vaikus valdyti savo mokymąsi

11.00–12.30, balandžio 13 d., IV a. – 37 kab. Organizuoja: Šiaulių universitetas

Renginio tikslas – plėtoti pedagogų kompetencijas apie mokinių savivaldų ir pesonalizuotą ugdymą(si). Sužinosite, kaip sudaryti sąlygas mokiniams, kad jie taptų savivaldūs, t. y., kaip padėti jiems išsikelti mokymosi tikslus, planuoti savo veiklą, kokias mokymosi strategijas naudoti, kaip veiksmingai naudoti grįžtamąjį ryšį, koreguoti savo veiklą? Mokinių mokymosi kontekste bus aktualizuojamos mokymąsi paremiančios strategijos. Per interaktyvias veiklas, Read more about Savivaldus ir personalizuotas ugdymasis: kaip išmokyti vaikus valdyti savo mokymąsi[…]

Mokinių pasiekimų gerinimas, pasinaudojant bendrųjų ugdymo planų galimybėmis

12.00–12.45, balandžio 13 d., IV a. – Aktų salė Organizuoja: LR švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Kokią įtaką mokinių pasiekimams turi mokymosi trukmės laikas? Kaip, naudojantis bendraisiais ugdymo planais, pagerinti mokinių pasiekimus? Kokiomis kitomis galimybėmis gali pasinaudoti mokykla, gerindama mokinių pasiekimus? Kaip laiku atpažinti mokinius, kuriems kyla mokymosi sunkumų? Kaip tikslingai suteikti mokymosi pagalbą visiems mokiniams, kuriems ji reikalinga? Kokiais įrodymais remtis, suteikiant mokymosi pagalbą? Namų darbai – mokymosi mokykloje tąsa. Read more about Mokinių pasiekimų gerinimas, pasinaudojant bendrųjų ugdymo planų galimybėmis[…]

Ugdymo turinio atnaujinimas. Kodėl? Ką? Kaip?

14.00–15.30, balandžio 13 d., IV a. – Aktų salė Organizuoja: LR švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Ugdymo plėtotės centras

Atnaujinant ugdymo turinį, svarbu susitarti, kodėl būtina tai daryti, kas bus atnaujinama ir kaip tai bus daroma. Ši konsultacija yra puiki proga ugdymo turinio rengėjams aptarti kartu su praktikais mokytojais ir mokyklų administracijos atstovais svarbiausius planuojamus pokyčius, ką būtina keisti ir tobulinti, kokie sprendimai reikalingi, siekiant aukštesnių mokinių pasiekimų, ir kokie numatomi projektai, kaip mokyklų Read more about Ugdymo turinio atnaujinimas. Kodėl? Ką? Kaip?[…]

Interaktyvi kelionė su IT ugdymo priemonėmis

11.00–11.45, balandžio 24 d., 101 kab. Organizuoja: UAB „Biznio mašinų kompanija“

Technologijos mokyklose ir darželiuose tampa neatsiejama ugdymo dalimi, tačiau dažnai kyla klausimas – jos lengvina ar sunkina darbą? Renginyje supažinsite su naujausiomis ugdymo priemonėmis. Leisime Jums patiems jas išbandyti, parodysime, kaip, naudojantis išmaniosiomis technologijomis, galima labai lengvai pasirengti pamokai. Išbandysite tokias priemones kaip edukaciniai robotukai, interaktyviosios lėkštės, programavimo žaidimas „Scottie Go“. Pamatysite, kokios naujausių interaktyviųjų Read more about Interaktyvi kelionė su IT ugdymo priemonėmis[…]

Netikrų naujienų atpažinimo dirbtuvės

14.00–14.45, balandžio 24 d., 101 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Netikrų naujienų atpažinimo dirbtuvėse sužinosite apie naujausius tyrimus netikrų naujienų atpažinimo srityje, aptarsime, kokie svarbiausi taikiniai Lietuvoje, skleidžiant netikras naujienas. Susipažinsite su vienu metodu, padedančiu atpažinti netikras naujienas. Lektoriai: Auksė Ūsienė, Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamento atstovė, Mindaugas Briedis, Ugdymo plėtotės centro metodininkas.

Technologijų mokytojas – gyvenimui svarbių gebėjimų ugdytojas

15.00–15.45, balandžio 24 d., 101 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Interaktyviai susipažinsite su Ugdymo plėtotės centro vykdomomis technologijų mokytojų kvalifikacijos tobulinimui skirtomis veiklomis ir jų rezultatais, artimiausiais renginiais. Kūrybinėse dirbtuvėse praktiškai atliksite kūrybines užduotis, išbandysite kelis skaitmeninius įrankius greitam grįžtamajam ryšiui gauti (pvz., „Mentimeter“, „Quizizz“, „Quizelize“).

Bendrieji ugdymo planai – praeities klonavimui ar ateities kūrimui?

12.00–12.45, balandžio 24 d., 103 kab. Organizuoja: LR švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Aptarsime atnaujintų bendrųjų ugdymo planų 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metams aktualijas. Kokie esminiai pakeitimai, susiję su mokyklai suteikiamu didesniu savarankiškumu priimti sprendimus?

Lietuvių kalbos rašyba – sunki?

15.00–16.30, balandžio 24 d., 103 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Jau prisiklausėme, kokie esame „naftalininiai“, kad „šiais laikais“ dar drįstame reikalauti taisyklingos rašybos! Lietuvių kalba juk toookia sunki (geriau jau valstybinė būtų anglų…). O ta mūsų rašyba tai apskritai nespėja su globalizacijos tempais – kiek galima traumuoti mokinius!.. Taigi šiame seminare sužinosite, kaip paprastai ir metodiškai tikslingai mokyti rašybos ir mokinių netraumuoti. Žodžiu – kad Read more about Lietuvių kalbos rašyba – sunki?[…]

Skaitmeninio švietimo sprendimai – „ClassVR“ ir „MozaBook“

11.00–11.45, balandžio 24 d., 104 kab. Organizuoja: UAB „Officeday“

Kviečiame išbandyti visiškai naują produktą Lietuvoje – „ClassVR“ virtualiosios realybės vizualizacijų sprendimą. Naudojantis šia inovatyvia technologija, galima vizualiai atkurti procesus ar objektus, kuriuos sunku ar beveik neįmanoma atkurti realiame pasaulyje ir padaryti mokymosi patirtį patrauklesnę ir suprantamesnę. Seminare mokytojai galės susipažinti su „ClassVR“ mokomuoju turiniu ir jo panaudojimu ugdymo procese.

Interaktyvių sprendimų praktinis pritaikymas pamokoje

15.00–15.45, balandžio 24 d., 104 kab. Organizuoja: UAB „Inseria“

Pagrindinis renginio tikslas – padėti mokytojams suprasti, kaip jie gali padidinti mokinių įsitraukimą į pamoką, naudojantis interaktyviais sprendimais. Renginyje bus praktiškai parodytos pagrindinės interaktyvių sprendimų funkcijos ir galimybės.

Perskaitytas (neperskaitytas) kūrinys egzamino rašinyje

16.00–16.45, balandžio 24 d., 104 kab. Organizuoja: Utenos Dauniškio gimnazija

Skaitymo problema kaip kultūrinė, universali – didelis lituanisto galvos skausmas. Perskaitytą kūrinį keičia glausta literatūros kritikos teksto santrauka. Kokias mokymosi strategijas galėtume panaudoti, kad vyresnėse klasėse mokinys skaitytų? Kokia lituanisto veiklos orientacija šiandieninėje mokykloje? Didelė valstybinio egzamino rašinių taisymo patirtis leidžia kartu su kolegomis pamąstyti, kaip padėti mokiniui rašinyje literatūros kūrinį panaudoti kaip svarų ir Read more about Perskaitytas (neperskaitytas) kūrinys egzamino rašinyje[…]

Kam paaugliams reikalingas lytiškumo ugdymas ir rengimas šeimai?

11.00–11.45, balandžio 24 d., 105a kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kam paaugliams reikalingas lytiškumo ugdymas ir rengimas šeimai? Tam, kad, trokšdami būti suaugusiais, jie nepatektų į pavojingas situacijas; kad, sustiprėjus lytiniam potraukiui, neskubėtų pradėti lytinio gyvenimo ir neplanuotai netaptų tėvais; kad, nemokėdami atsispirti pagundoms, netaptų seksualinės prievartos, prekybos žmonėmis aukomis, kad neužsikrėstų LPI ir t. t. Renginio dalyviams pateiksime konkrečių patarimų, kaip padėti paaugliui priimti Read more about Kam paaugliams reikalingas lytiškumo ugdymas ir rengimas šeimai?[…]

Europos mokykla – kas tai?

15.00–15.45, balandžio 24 d., 105a kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Sužinosite, kas tai yra Europos mokyklos ir kuriose Europos Sąjungos šalyse jos veikia. Kokie šių mokyklų pagrindiniai veiklos principai ir kokios teikiamos galimybės. O gal Jūs norite tapti mokytoju, dirbančiu Europos mokykloje ikimokyklinio, pradinio ar vidurinio ugdymo srityje? Ateikite ir sužinokite… Lektorė – Violeta Valiuškevičienė, Europos mokyklos vidurinio ugdymo inspektorė.

Lietuvių kalbos ir literatūros ugdymo(si) įvairiose edukacinėse aplinkose galimybės

16.00–16.45, balandžio 24 d., 105a kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Sužinosite apie lietuvių kalbos ir literatūros ugdymo(si) įvairiose edukacinėse aplinkose galimybes. Aptarsime virtualias mokymosi erdves, mokymosi priemonių pasiūlą, gerosios praktikos pavyzdžius. Pristatysime patirtinio mokymosi Anykščių krašte išteklius.

Formuojamasis vertinimas pamokoje – mokinių pasiekimams ir pažangai

11.00–11.45, balandžio 24 d., 201 kab. Organizuoja: Šiaulių universitetas

Kviečiame į praktinį seminarą, kuris yra orientuotas į formuojamąjį vertinimą mokinių pasiekimams ir pažangai. Seminare interaktyviai išbandysite formuojamojo vertinimo strategijas: kaip susitarti dėl ugdymo(si) lūkesčių ir sėkmės kriterijų; kaip sudaryti sąlygas mokiniams parodyti tai, ką jie išmoko; kaip teikti grįžtamąjį ryšį, skatinantį tolesnį mokymąsi; kaip skatinti mokinius mokytis vieniems iš kitų; kaip skatinti mokinius prisiimti Read more about Formuojamasis vertinimas pamokoje – mokinių pasiekimams ir pažangai[…]

Holistinis ugdymas(is), naudojant sensorines technologijas

12.00–12.45, balandžio 24 d., 201 kab. Organizuoja: VšĮ „Penki pojūčiai“

Ar esate pastebėję, kad dirbti su vaikais yra lengviau ir sklandžiau, kai įtraukiate jutimines priemones, kai leidžiate vaikui pačiam pasirinkti aplinkos stimulus, kai šiek tiek paliečiate prisiminimus ir jausmus bei emocijas? „Penkių pojūčių“ komanda pristatys audiovizualinius jutimus stimuliuojančią sensorinę įrangą. Siekiame emocinio intelekto, socialinių įgūdžių, psichologinio atsparumo lavinimo ir spartesnio akademinių žinių bei informacijos įsisavinimo Read more about Holistinis ugdymas(is), naudojant sensorines technologijas[…]

Kaip įveikti probleminius uždavinius?

15.00–15.45, balandžio 24 d., 201 kab. Organizuoja: UAB „E. mokykla“

Mokant(is) matematikos gausu painių, sudėtingų klausimų, kurie mokiniams ne visada yra lengvai suprantami. Užsiėmime išgirsite, kaip padėti mokiniams išmokti spręsti probleminius uždavinius. Taip pat lektorius pasidalys uždavinių pavyzdžiais ir jų sprendimo būdais, kuriuos galėsite pritaikyti savo pamokose. Lektorius – Bronislavas Burgis.

Elementarioji muzikos teorija linksmai

16.00–16.45, balandžio 24 d., 201 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kiekvienas mokytojas turi ugdymo didaktikos paslapčių. Išbandę siūlomą metodą – mokinių kūryba kaip integruoto ugdymo pasekmė, – galėsite jį pritaikyti mokinių pasiekimams gerinti pradinio ugdymo pakopoje ar pagrindinio ugdymo koncentro mokiniams, kuriems reikalingas išlyginamasis kursas.

Mokymasis virtualioje erdvėje: tikslingumas ir įvairiapusiškumas

11.00–11.45, balandžio 24 d., 206 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Gilinsite žinias ir gebėjimus apie mokymąsi virtualiose erdvėje, galimus jo scenarijus. Aiškinsitės IKT ir virtualių erdvių, debesų technologijų galimybes, taikymo tikslingumą ir įvairiapusiškumą. Plėsite akiratį.

Tiriamoji veikla naudojant skaitmenines priemones

12.00–12.45, balandžio 24 d., 206 kab. Organizuoja: UAB „E. mokykla“

Sužinosite, kaip skaitmeninės priemonės gali padėti taikyti tiriamosios veiklos metodą. Galėsite atlikti vieną iš tyrimų, naudodamiesi interaktyviomis priemonėmis. Taip pat išgirsite pranešėjo gerąją patirtį, kaip skatinti mokinius įsitraukti ir pasirengti praktinei tiriamajai veiklai pamokose. Lektorius – Romanas Voronovič.

Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?

11.00–11.45, balandžio 24 d., 301 kab. Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Ar atpažįstame vaikų, besimokančių mūsų mokyklose, gebėjimus ir jų potencialą gerai mokytis? Sužinosite, kas naujo Lietuvoje yra sukurta mokytojui, psichologui vaikų gebėjimų atpažinimo ir ugdymo kokybės gerinimo srityje.

Kaip tobulinti mokyklos skaitmeninę kompetenciją? Išbandykite SELFIE!

12.00–12.45, balandžio 24 d., 301 kab. Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Ar jūsų mokykla išnaudoja visas skaitmeninių technologijų galimybes mokymui ir mokymuisi? SELFIE – tai nemokama, paprasta naudoti, prie poreikių pritaikoma priemonė, kuria mokykloms padedama išsiaiškinti, kaip joms sekasi mokytis skaitmeniniame amžiuje. Tai priemonė, kuria siekiama padėti mokykloms į mokymą, mokymąsi ir mokinių vertinimą įtraukti skaitmenines technologijas. Ja naudojantis galima nustatyti, kas veikia gerai, kurias sritis Read more about Kaip tobulinti mokyklos skaitmeninę kompetenciją? Išbandykite SELFIE![…]

Tiriamasis darbas mokykloje – nauda, galimybės ir pagalba

14.00–14.45, balandžio 24 d., 301 kab. Organizuoja: Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

Tiriamasis darbas mokykloje – kas tai? Nuo ko pradėti? Kaip daryti? Kur dalyvauti? Kur ieškoti pagalbos? Kur išbandyti? O kas toliau?.. Į šiuos ir kitus klausimus susitikimo metu ir pabandysime atsakyti.

Kaip integruoti saugesnio ir geresnio interneto temas į dalyko turinį?

15.00–16.30, balandžio 24 d., 301 kab. Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Nagrinėsime kiekvieno indėlį į geresnio interneto kūrimą. Darbo grupėse aptarsime veiklas, kurias galima integruoti į mokymo turinį pagal mokomuosius dalykus. Susipažinsite su parengta metodine medžiaga saugumo internete tema. Nagrinėsite galimybes, kaip dalytis gerąją patirtimi, kuriant nacionalinius ir (ar) europinius projektus. Per šį susitikimą turėsite galimybę laimėti prizus su projekto „Saugesnis internetas“ simbolika. Lektorės: Jūratė Drazdauskienė Read more about Kaip integruoti saugesnio ir geresnio interneto temas į dalyko turinį?[…]

Mokytojai, kurie laimingi patys

11.00–11.45, balandžio 24 d., 308 kab. Organizuoja: VšĮ „Kitokie projektai“

Mokytojai – viena labiausiai „spaudžiamų“ profesijų. Kasdieniame mokytojo darbe pasitaikančios sudėtingos ir emociškai sunkios situacijos įprastai laikomos jo atsakomybe. Pristatysime metodus ir įrankius, padedančius mokytojui „įdarbinti“ savo, kolegų, administracijos, mokinių ir jų tėvų patirtį, sprendžiant kasdienes problemas, ir leidžiančius ne viską daryti pačiam. Tyrinėsime profesinės supervizijos ir bendruomenės piramidės (TM) teikiamas galimybes.

Inovatyvus mokytojas – iššūkis ar kasdienybė?

12.00–12.45, balandžio 24 d., 308 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Susipažinsite su praktine patirtimi organizuojant integruotą ugdymą, geimifikacijos, problemų sprendimo bendradarbiaujant ir IKT įrankių panaudojimu mokinių motyvacijai didinti. Praktiškai išbandysite kelis skaitmeninius įrankius ugdymo turiniui kurti (pvz., „Learningapps“ ), mokinių asmeninei pažangai vertinti ir įsivertinti (pvz., „Mentimeter“, „Quizelize“, „Plickers“), bendrauti ir bendradarbiauti (pvz., „TesTeach“, „Lino“ ir kt.). Susipažinsite su Ugdymo plėtotės centro vykdomais „Erasmus“ strateginių Read more about Inovatyvus mokytojas – iššūkis ar kasdienybė?[…]

Mišrusis mokymasis – daugiau atradimų pamokose

14.00–14.45, balandžio 24 d., 308 kab. Organizuoja: Leidykla „Šviesa“

Ką reiškia mišrusis mokymasis? Kodėl apie šį būdą šiandien kalbama kaip apie vieną veiksmingiausių, siekiant aukštesnių kiekvieno mokinio rezultatų ir asmeninės pažangos? Ar Kolumbas yra tas pats Kolumbas geografijoje ir istorijoje? Ko ir kaip mokyti(s) geografijos ir kitų dalykų pamokose, kad kiekvienas mokinys pajustų džiaugsmą atradęs jam reikšmingus dalykus ir būtų motyvuotas mokytis toliau? Kaip Read more about Mišrusis mokymasis – daugiau atradimų pamokose[…]

Interaktyvių kubų naudojimas pamokoje

15.00–15.45, balandžio 24 d., 308 kab. Organizuoja: UAB „Lantelis“

Šioje pamokoje susipažinsite su interaktyviais kubais. Aptarsime, kaip reikia taikyti interaktyvius kubus pamokose, kaip praturtinti pamokas, kaip mokytis įtraukiant judėjimą ir kaip sužadinti mokinių norą mokytis. Anneke Verbeeck, i3-technologies.

„Dobot“ roboto rankos taikymas STEM ugdyme

16.00–16.45, balandžio 24 d., 308 kab. Organizuoja: UAB „Lantelis“

Ketvirtoji pramonės revoliucija jau pasiekia kiekvieną iš mūsų, o ateities darbai labai su ja susiję. Supažindinsime su edukacine roboto ranka ir jos taikymu ugdymo procese. Ši ranka padeda suprasti pagrindinius gamybos procesus, įtraukia į programavimo, matematikos ir fizikos mokslus. Tai daugiafunkcinė mokymosi priemonė, laimėjusi daugybę apdovanojimų pasaulyje kaip inovatyvi ir veiksminga mokymosi priemonė.

Papildytoji realybė motyvavimui ir pažangai

11.00–12.30, balandžio 24 d., 309 kab. Organizuoja: Utenos Krašuonos progimnazija

Jei neįsivaizduojate, kas yra papildytoji realybė, kviečiame tai išbandyti. „Matematinė papildytoji realybė“ – tai mokomosios priemonės ir interaktyvios užduotys, kurios sudaro galimybę ne tik motyvuoti, bet ir integruotai, aktyviai mokyti(s) matematikos, sieti matematinį ugdymą su skirtingais mokomaisiais dalykais. Papildytoji realybė – naujas būdas naudoti technologijas, naudinga sprendžiant kasdienius klausimus, mokantis, tyrinėjant ir atrandant mokymosi džiaugsmą. Read more about Papildytoji realybė motyvavimui ir pažangai[…]

Kūrybiški skaitmeniniai žemėlapiai

15.00–15.45, balandžio 24 d., 309 kab. Organizuoja: Utenos Krašuonos progimnazija

IT priemonės kūrybingo mokytojo rankose daro stebuklus – tradicinę bet kurio mokomojo dalyko pamoką paversdamos naujų galimybių erdve. Žemėlapio pasakojimas – puiki forma kūrybiškai perteikti idėją, viziją, papasakoti apie svarbius įvykius, pasidalyti analize bei įžvalgomis. Skaitmeninių žemėlapių kūrimas skatina mokinius aktyviai ir kūrybingai veikti, praplečia gimtosios vietos, šalies kultūrinį bei erdvinį pažinimą.

Emocinis ugdymas kitu žvilgsniu

11.00–11.45, balandžio 24 d., 311 kab. Organizuoja: Utenos Dauniškio gimnazija

Praktikumas „Emocinis ugdymas kitu žvilgsniu“ – tai galimybė mokytojams, mokyklų vadovams, mokyklų direktorių pavaduotojams ugdymui išgirsti apie kitokias emocinio ugdymo veiklas ir jas praktiškai išbandyti. Per praktikumą trumpai pristatysime netradicines gimnazijos veiklas, kurios stiprina gimnazijos bendruomenės emocines kompetencijas bei pakviesime praktiškai išbandyti vieną iš emocinio ugdymo veiklų, kurias galėsite pritaikyti savo mokyklų bendruomenėse.

Kontekstualus mokymo turinys – matematinių kompetencijų stiprinimui

14.00–14.45, balandžio 24 d., 311 kab. Organizuoja: Utenos „Saulės“ gimnazija

Kaip projektinės veiklos gali prisidėti prie mokinių bendrųjų ir dalykinių kompetencijų ugdymo? Dalyvaujame ESFA bendrai finansuojamame projekte „Inovatyvi matematika – kiekvieno mokinio sėkmė“. Norime pasidalyti patirtimis, kokios projekto veiklos labiausiai prisidėjo prie mokinių pažangos. Supažindinsime su mokinių integruotais matematiniais projektais, elektroninio matematikos užduočių banko platforma. Nors projekto veiklos buvo daugiau orientuotos į mokinius, mokytojų patirtis Read more about Kontekstualus mokymo turinys – matematinių kompetencijų stiprinimui[…]

Stebinančio, kuriančio iššūkius mokymo ir mokymosi patirtys

15.00–16.30, balandžio 24 d., 311 kab. Organizuoja: Molėtų gimnazija

Įtraukusis ugdymas netradicinėse erdvėse ir netradicinėmis formomis. Kūrybiškumo ugdymas menu, literatūra, atradimais. Turėsite galimybę susipažinti su aktyvaus mokymosi patirtimis, atlikti trumpas, linksmas ir įdomias užduotis.

Aktualus ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas mokykloje

14.00–15.30, balandžio 24 d., Aktų salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Plėtodami ugdymo turinio atnaujinimo tematiką ir naują turinį atvirai, demokratiškai, besimokančiai mokyklos bendruomenei, organizuojame ekspertų diskusiją „Aktualus ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas mokykloje“. Joje daugiausia dėmesio skirsime į mokymąsi įtraukiančiam, aktualiam ugdymo turiniui, aptarsime, kaip jis kuriamas mokykloje, klasėje, kaip integruoti medijų ir informacinio raštingumo, nacionalinio saugumo, antikorupcinio ugdymo, globalaus švietimo, verslumo ir finansinio raštingumo Read more about Aktualus ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas mokykloje[…]

Džiaugsmai ir rūpesčiai (įsi)vertinant

10.00–10.45, balandžio 25 d., 101 kab. Organizuoja: Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazija

Vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių mokinių mokymosi pasiekimus ir skatinančių mokinių motyvaciją, yra mokyklos pasiekimų vertinimo kultūra. Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazijos penkerius metus tobulinama pasiekimų vertinimo praktika siekiama spręsti dabarties mokyklai keliamus iššūkius. Renginyje susipažinsite su autoriniais 1–4 ir 5–8 klasių mokinių asmeninės pažangos (įsi)vertinimo leidiniais, skirtais ne tik mokiniui, bet ir jo tėvams bei mokytojams. Read more about Džiaugsmai ir rūpesčiai (įsi)vertinant[…]

Medijų mokykla. Kurti ir suprasti

11.00–11.45, balandžio 25 d., 101 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Medijos mokykloje tapo aktualia tema. Mūsų įstaigos tikslas – sukurti pirmąją Lietuvoje medijų gimnaziją, kurioje įvairių gebėjimų vaikams būtų pasiūlyta plati medijų raštingumo programa, apimanti praktinius dalykus, ugdanti mokinių kritinį mąstymą, gebėjimą atpažinti propagandą, t. y. kurti ir suprasti. Jau šiandien turime ką papasakoti ir pristatyti: atskleisime medijų mokyklos schemą su atskiru medijų dalyku, papasakosime Read more about Medijų mokykla. Kurti ir suprasti[…]

Interaktyvi kelionė su IT ugdymo priemonėmis

14.00–14.45, balandžio 25 d., 101 kab. Organizuoja: UAB „Biznio mašinų kompanija“

Technologijos mokyklose ir darželiuose tampa neatsiejama ugdymo dalimi, tačiau dažnai kyla klausimas – jos lengvina ar sunkina darbą? Renginyje supažinsite su naujausiomis ugdymo priemonėmis. Leisime Jums patiems jas išbandyti, parodysime, kaip, naudojantis išmaniosiomis technologijomis, galima labai lengvai pasirengti pamokai. Išbandysite tokias priemones kaip edukaciniai robotukai, interaktyviosios lėkštės, programavimo žaidimas „Scottie Go“. Pamatysite, kokios naujausių interaktyviųjų Read more about Interaktyvi kelionė su IT ugdymo priemonėmis[…]

Netradiciniai fizinio aktyvumo pratimai šiuolaikinėje kūno kultūros pamokoje

10.00–10.45, balandžio 25 d., 103 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Svarbiausia ir prioritetinė vaikų fizinio aktyvumo ugdymo kryptis – rasti naujoviškas technologijas ir metodus, organizuojant įvairias fizinio aktyvumo formas, plačiau taikyti netradicinį fizinio aktyvumo vystymą. Viena iš jų yra karatė. Karatė užsiėmimai ugdo visapusišką veiksmų kompleksą (pvz., šokinėjimą, slydimą, traukimą, sukimąsi), vystydami pagrindines motorines savybes. Karatė treniruotės skatina ne tik fizinį aktyvumą, bet ir aukštą Read more about Netradiciniai fizinio aktyvumo pratimai šiuolaikinėje kūno kultūros pamokoje[…]

Matematikos mokymosi prasmės atskleidimas pamokoje: kaip ir kodėl?

11.00–12.30, balandžio 25 d., 103 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Diskusijoje aptarsite, kaip mokytojas galėtų ir turėtų padėti mokiniui atrasti matematikos grožį ir matematikos mokymosi prasmingumą. Apibendrindami diskusijos dalyvių išsakytas mintis ir nuomones, suformuluosite siūlymus atnaujinamam matematikos bendrųjų programų turiniui. Lektorius – Leonas Narkevičius, KTU gimnazijos mokytojas ekspertas, Nacionalinės moksleivių akademijos direktorius. Diskusiją moderuoja – Alvyda Ambraškienė, Lietuvos matematikos mokytojų asociacijos narė, Utenos Adolfo Šapokos Read more about Matematikos mokymosi prasmės atskleidimas pamokoje: kaip ir kodėl?[…]

Mokinių finansinio raštingumo ugdymo galimybės

14.00–14.45, balandžio 25 d., 103 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Informaciniame pranešime sužinosite apie įvairias finansinio raštingumo ugdymo galimybes, kurios taikomos ugdymo praktikoje. Taip pat pristatysime Lietuvos institucijas, kurios savo veikla prisideda prie mokinių ir visuomenės finansinio raštingumo gerinimo. Aptarsime virtualias mokymosi erdves, mokymo priemonių pasiūlą, gerosios praktikos pavyzdžius.

TIKROJI išmaniosios klasės aplinka

14.00–15.30, balandžio 25 d., 104 kab. Organizuoja: UAB „Officeday“

Ateikite ir susipažinkite su tikrąja išmaniosios klasės aplinka. Seminare bus pristatyta išmanioji klasė su „Lenovo“, „Newline“, „Cisco“ įranga ir „LanSchool“ klasės valdymo platforma. Per demonstracinę pamoką išmaniosios klasės aplinkoje mokyklų atstovai turės galimybę išbandyti, kaip panaudoti skirtingą turinį („MozaBook“, TEV ir EMA) mokymosi procese.

Realaus turinio užduotys – iššūkis dešimtokui

15.00–15.45, balandžio 25 d., 105a kab. Organizuoja: Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazija

Realaus turinio uždaviniai ne vienam dešimtokui kelia stresą ir tampa nemenku iššūkiu. Kilusiai problemai spręsti Kauno ir Utenos mokytojai, dalyvaudami projekte „Inovatyvi matematika – kiekvieno mokinio sėkmė“, „Moodle“ sistemoje sukūrė originalių užduočių el. banką, kur mokiniai gali atlikti matematines užduotis, čia pat įsivertinti pažangą, o mokytojas gali stebėti jų rezultatų ir pažangos kaitą. Šiame renginyje Read more about Realaus turinio užduotys – iššūkis dešimtokui[…]

Holistinis ugdymas(is), naudojant sensorines technologijas

12.00–12.45, balandžio 25 d., 201 kab. Organizuoja: VšĮ „Penki pojūčiai“

Ar esate pastebėję, kad dirbti su vaikais yra lengviau ir sklandžiau, kai įtraukiate jutimines priemones, kai leidžiate vaikui pačiam pasirinkti aplinkos stimulus, kai šiek tiek paliečiate prisiminimus ir jausmus bei emocijas? „Penkių pojūčių“ komanda pristatys audiovizualinius jutimus stimuliuojančią sensorinę įrangą. Siekiame emocinio intelekto, socialinių įgūdžių, psichologinio atsparumo lavinimo ir spartesnio akademinių žinių bei informacijos įsisavinimo Read more about Holistinis ugdymas(is), naudojant sensorines technologijas[…]

Ateities Mokykla pagal MINIBOSS vertybes

14.00–15.30, balandžio 25 d., 201 kab. Organizuoja: UAB „Lyderystės ugdymo centras“

Ar atsimenate su kokiais žiburėliais akyse vaikai renkasi į 1 klasės pirmą pamoką? Su kokiu noru žinioms jie pradeda savo gyvenimo pasiruošimą? Kodėl tas noras laikui bėgant mažėja, kur dingsta žiburėliai, ar tikrai vaikai pasikeitė, o gal reikia keistis mums? Diskusija apie ateities mokyklą, ką tokio daro MINIBOSS, kad vaikai keliasi ryte šeštadieniais, o jei Read more about Ateities Mokykla pagal MINIBOSS vertybes[…]

Kaip kurti Gerą mokyklą?

11.00–12.30, balandžio 25 d., 301 kab. Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

Renginio forma – filmo peržiūra-diskusija. Bus pristatytas naujausias Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros mokomasis-metodinis filmas „Mokydami mokomės. Geros mokyklos požymių raiška Šiaulių „Romuvos“ gimnazijoje“. Renginio dalyviai bus supažindinti su filmo kūrimo procesu, peržiūrės filmo fragmentus, atskleidžiančius geros mokyklos, geros pamokos požymius, aptars juos, diskutuos filmo kaip mokomosios-metodinės priemonės panaudojimo klausimais, aptars jo panaudojimo galimybes savo mokyklose.

Ugdomasis konsultavimas pasitelkiant istorijų pasakojimą

14.00–14.45, balandžio 25 d., 301 kab. Organizuoja: DofE programa

Susitikime bus pristatomas atvejis, kaip asmuo, dirbantis su jaunimu, gali pasitelkti herojaus kelionę kaip leitmotyvą ir pritaikyti ją ugdomojo konsultavimo metu.

Štai taip mes šokame

15.00–15.45, balandžio 25 d., 301 kab. Organizuoja: Ukmergės Antano Smetonos gimnazija

Džiugu, kad šiandien vis dažniau kalbame apie meninės veiklos svarbą vaiko ugdymui(si). Viena iš meninio ugdymo sričių mokykloje – šokis. Kyla klausimas, ar visose mokyklose kreipiama pakankamai dėmesio į šokių gebėjimų ugdymą? Kodėl kartais dažniau norima stebėti ir vertinti mokinių pasiekimus, o ne kiekvieno mokinio pažangą? Susitikime pasidalysime savo patirtimi: nuo pamokos pradžios – kiekvieno Read more about Štai taip mes šokame[…]

Interaktyvių sprendimų praktinis pritaikymas pamokoje

12.00–12.45, balandžio 25 d., 308 kab. Organizuoja: UAB „Inseria“

Pagrindinis renginio tikslas – padėti mokytojams suprasti, kaip jie gali padidinti mokinių įsitraukimą į pamoką, naudojantis interaktyviais sprendimais. Renginyje bus praktiškai parodytos pagrindinės interaktyvių sprendimų funkcijos ir galimybės.

Nuo atidaus skaitymo prie rašymo

14.00–15.30, balandžio 25 d., 308 kab. Organizuoja: Leidykla „Baltų lankų“ vadovėliai"

Lietuvių kalbos mokytojams bus pristatyta metodika, kaip integraliai ugdyti atidaus skaitymo ir rašymo gebėjimus nuo 5 klasės. Bus aptariama, kokie galimi atidaus skaitymo žingsniai, pradedant jo mokyti 5 klasėje, kaip nuosekliai ugdyti programinių tekstų skaitymo gebėjimus, šiuos tekstus lyginti su kitais žodiniais ir nežodiniais tekstais, orientuojantis į tarptautinius tyrimus (PISA), kaip skaitymo veiklas susieti su Read more about Nuo atidaus skaitymo prie rašymo[…]

Perskaitytas (neperskaitytas) kūrinys egzamino rašinyje

10.00–10.45, balandžio 25 d., 309 kab. Organizuoja: Utenos Dauniškio gimnazija

Skaitymo problema kaip kultūrinė, universali – didelis lituanisto galvos skausmas. Perskaitytą kūrinį keičia glausta literatūros kritikos teksto santrauka. Kokias mokymosi strategijas galėtume panaudoti, kad vyresnėse klasėse mokinys skaitytų? Kokia lituanisto veiklos orientacija šiandieninėje mokykloje? Didelė valstybinio egzamino rašinių taisymo patirtis leidžia kartu su kolegomis pamąstyti, kaip padėti mokiniui rašinyje literatūros kūrinį panaudoti kaip svarų ir Read more about Perskaitytas (neperskaitytas) kūrinys egzamino rašinyje[…]

45 minutės žmogiškumo

15.00–15.45, balandžio 25 d., 309 kab. Organizuoja: VšĮ Bundam

Labai dažnai mokyklose akademinių žinių siekis užgožia asmeninį žmogiškąjį santykį. Matematikos ar lietuvių kalbos pamokų mokyklose gerokai daugiau negu žmogiškumo. Komandiniam darbui nebelieka vietos. Tai slopina asmenybių kūrybiškumą, idėjų generavimą, bendravimo raišką, galimybę draugauti, prašyti pagabos, padėti. Renginyje tyrinėsime kolektyvo privalumus ir aptarsime metodus bei įrankius, kuriančius šiltus santykius klasėje, kolektyve, mokyklos bendruomenėje.

Japoniška arbatėlė (integruota anglų kalbos ir dailės pamoka)

12.00–12.45, balandžio 25 d., 311 kab. Organizuoja: Utenos meno mokykla

Susipažinsite su keramikos degimo būdu raku ir keramikos menu. Patys sukursite po darbelį, kuris bus degamas keramikos degimo krosnyje, galėsite stebėti degimo procesą, kai darbai kaitinami iki 900 Celsijaus laipsnių temperatūros, vėliau karšti dedami į pjuvenas ir ataušinami bei plaunami vandenyje. Edukacija pristatoma kaip integruota anglų kalbos ir dailės pamoka.

Modernus mokymo turinio valdymas

14.00–14.45, balandžio 25 d., 311 kab. Organizuoja: Utenos Adolfo Šapokos gimnazija

Dar visai nesenai beveik visa mokomoji medžiaga mokinį pasiekdavo išspausdinta ant popieriaus. Deja, Z kartos vaikai popieriaus vengia, o alfa kartos vaikai – net nepažįsta. Procesas prasidėjo, mokymosi turinys persikelia į ekranus. Šiame renginyje sužinosite, kaip mokymosi turinį kvalifikuotai pateikti ekrane. Susipažinsite su veiksmingais mokinio turinio valdymo būdais. Renginyje bus pristatoma išbandyta metodika, kaip talpinti Read more about Modernus mokymo turinio valdymas[…]

Sumani mokymosi aplinka Suomijos pedagogikoje

11.00–12.30, balandžio 25 d., Aktų salė Organizuoja: Isku Learning

Viešnia iš Suomijos pristatys naujos mokymosi aplinkos dizainą, aptars pagrindinius pedagoginės mokymosi ir naujovių aplinkos formavimo principus, atsižvelgiant į naujausius praktinius sprendimus Suomijos mokyklose. Analizuosime, kaip mokiniai gali aktyviai dalyvauti savo mokymosi aplinkos kūrime ir kaip mokymosi aplinkos sprendimai gali pagerinti sąveiką ir bendravimą grupėje. Lektorė – Elise Tarvainen, Isku Interior Oy, Learning director. Dėmesio: Read more about Sumani mokymosi aplinka Suomijos pedagogikoje[…]

Interaktyvi pamoka: kūrybingumas mokykloje

14.00–15.30, balandžio 25 d., Aktų salė Organizuoja: Kūrybingumo mokykla

Robotai ir dirbtinis intelektas jau vairuoja, patarnauja ir rašo straipsnius. Kas lieka žmogui? Kokias kompetencijas galime laikyti būtiniausiomis XXI amžiuje? Kodėl NASA įdarbinimo testą lengviau išlaiko vaikai negu suaugusieji? Kas yra reiškiniais grįstas mokymasis ir kodėl jį taikyti mokyklose jau ėmėsi Suomija, turinti vieną geriausių pasaulyje švietimo sistemų? Be minėtų temų, pateiksime šūsnį įkvepiančių, kūrybingumo Read more about Interaktyvi pamoka: kūrybingumas mokykloje[…]

„EMA pamokos“ – naujos kartos skaitmeninė mokymosi priemonė

11.00–11.45, balandžio 4 d., 1-asis matematikos kabinetas Organizuoja: UAB „TAMO grupė“

Seminare pristatysime naujieną, skirtą 5 klasės matematikos dalyko mokymui – „EMA pamokos“. „EMA pamokos“ – tai naujos kartos skaitmeninė mokymosi priemonė, apimanti ne tik užduočių banko, bet ir vadovėliui būdingą turinį. „EMA pamokos“ užpildo visas pamokos struktūrines dalis (įvadą, mokymosi veiklą, apibendrinimą), teikia mokytojui ir mokiniui dar daugiau duomenų apie mokymosi rezultatą, atvaizduoja mokymosi progresą, Read more about „EMA pamokos“ – naujos kartos skaitmeninė mokymosi priemonė[…]

Mokinių motyvavimas mokytis savarankiškai

12.00–12.45, balandžio 4 d., 1-asis matematikos kabinetas Organizuoja: Vytauto Didžiojo universitetas

Susitikimo tikslas – kviesti diskutuoti apie motyvavimo principus, kurie skatintų mokinius mokytis savarankiškai už mokyklos ribų, susiejant tai su mokinių smalsumu ir siekiu aktyviai ieškoti informacijos. Kokie metodai arba būdai gali motyvuoti mokytis savarankiškai? Kaip naudojant aktyvius mokymosi metodus „neužsižaisti“ ir įgyvendinti išsikeltus tikslus? Mokinių motyvacija, dėmesio išlaikymas, aktyvumas ir smalsumas mokymosi proceso metu, kuris Read more about Mokinių motyvavimas mokytis savarankiškai[…]

Stresas ir progresuojančioji raumenų relaksacija

11.00–12.30, balandžio 4 d., 2-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: Vytauto Didžiojo universitetas

Pakaitos tikslas – supažindinti su streso sąvoka ir problema bei jo valdymo galimybėmis, pasitelkiant progresuojančiąją raumenų relaksaciją. Paskaitoje sužinosite, kas yra stresas ir kuo jis mums ne tik trukdo, bet ir padeda. Susipažinsite su pagrindinėmis teorijomis, nagrinėsite streso priežastis ir pasekmes. Sužinosite, kaip galima stresą geriau valdyti, pasitelkiant nesudėtingus būdus. Praktikuositės atlikti progresuojančiosios raumenų relaksacijos Read more about Stresas ir progresuojančioji raumenų relaksacija[…]

Sistemingas Lietuvos ir pasaulio aktualijų nagrinėjimas socialinio ugdymo pamokose

14.00–14.45, balandžio 4 d., 2-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Atnaujinant ugdymo turinį, siekiama daugiau laiko skirti aktualaus turinio nagrinėjimui ir gilinimui. Pranešime aptarsime dvi temas: „Medijose pateikiamų aktualijų nagrinėjimo galimybės pamokoje“ ir „Istorijos mokslo ir didaktikos aktualijos: mokslininkai mokytojams“. 1 tema. Medijose pateikiamų aktualijų nagrinėjimo galimybės pamokoje. Gyvename pasaulyje, kuriame procesai vienoje jo dalyje daro įtaką įvykiams visai kitoje. Sekti, suprasti, turėti poziciją apie Read more about Sistemingas Lietuvos ir pasaulio aktualijų nagrinėjimas socialinio ugdymo pamokose[…]

Saugesnio interneto ambasadorių mokyklose mokymų programa mokyklų pedagogams. Kaip ugdyti mokinių medijų ir informacinį raštingumą?

11.00–11.45, balandžio 4 d., 2-asis matematikos kabinetas Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Susipažinsite su galimybėmis įtraukti mokinius ir visą mokyklos bendruomenę į saugesnio ir geresnio interneto kūrimą. Interaktyvių žaidimų forma išmoksite: – supažindinti vaikus su egzistuojančiomis rizikomis ir grėsmėmis internete;- užduoti vaikams klausimų apie bendravimo socialiniuose tinkluose ypatumus ir kartu išsiaiškinti savo žinių lygį; –   parinkti ir naudoti profilio internete nuotraukas. Ieškosite būdų, kaip telkti mokyklos Read more about Saugesnio interneto ambasadorių mokyklose mokymų programa mokyklų pedagogams. Kaip ugdyti mokinių medijų ir informacinį raštingumą?[…]

Mobiliosios aplikacijos „PhenoloGIT“ ypatumai ir pritaikymas biologijos ir geografijos pamokose

15.00–15.45, balandžio 4 d., 2-asis matematikos kabinetas Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

2015–2018 m. Europos Komisijos remiamame eksperimentiniame projekte „PhenoloGIT: vietovės duomenų analizė ir mobilusis mokymasis mokyklose“ (sutrumpintai „PhenoloGIT“), buvo išbandoma mobilioji aplikacija. Aplikacija dešimtyje Lietuvos mokyklų leido fiksuoti mokyklas supančią aplinką ir nuotraukomis dalytis ne tik su savo šalies, bet ir su užsienio partneriais. Kokiems mokymo scenarijams biologijos ir geografijos pamokose galima pritaikyti „PhenoloGIT“ mobiliąją aplikaciją? Sužinosite Read more about Mobiliosios aplikacijos „PhenoloGIT“ ypatumai ir pritaikymas biologijos ir geografijos pamokose[…]

VBE matematikos užduočių bankas ir kiti mokytojų pagalbininkai internete

16.00–16.45, balandžio 4 d., 2-asis matematikos kabinetas Organizuoja: Leidykla TEV

Pranešimas skirtas matematikos mokytojams, besidomintiems IT panaudojimu mokant matematikos arba rengiant mokinius baigiamiesiems egzaminams. Bus pristatomi TEV sukurti skaitmeniniai produktai: a) kompiuterinės priemonės mokiniams – „Žaidžiame matematiką“, „E-Matematika Tau“ ir skaitmeniniai vadovėliai (kuriuos jau dabar galima nemokamai vartyti interneto svetainėje evadoveliai.lt). b) darbo įrankiai matematikos mokytojams – VBE uždavinių bankas (visi egzaminų uždaviniai nuo 1999 Read more about VBE matematikos užduočių bankas ir kiti mokytojų pagalbininkai internete[…]

Apie uždavinio sprendimo kultūrą ir kita

14.00–14.45, balandžio 4 d., 3-asis matematikos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Diskutuosime apie formuojamą matematikos uždavinio sprendimo kultūrą, jos įtaką rezultatams. Be to, pranešime bus pristatyta Matematinio ir gamtamokslinio konkurso (2017 m.) rezultatai ir tendencijos.

Mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymas

15.00–15.45, balandžio 4 d., 3-asis matematikos kabinetas Organizuoja: Alytaus Dzūkijos pagrindinė mokykla

Pagilinsite žinias apie mokėjimo mokytis kompetenciją, aptarsite keturias šios kompetencijos sritis, diskutuosite, kokiais metodais tinkamiausia mokyti mokėjimo mokytis kompetencijos, sužinosite, kaip vadovėlis ir kita metodinė medžiaga padeda mokytojui ugdyti mokėjimo mokytis kompetenciją.

VBE matematikos užduočių bankas ir kiti mokytojų pagalbininkai internete

12.00–12.45, balandžio 4 d., 3D kabinetas Organizuoja: Leidykla TEV

Pranešimas skirtas matematikos mokytojams, besidomintiems IT panaudojimu mokant matematikos arba rengiant mokinius baigiamiesiems egzaminams. Bus pristatomi TEV sukurti skaitmeniniai produktai: a) kompiuterinės priemonės mokiniams – „Žaidžiame matematiką“, „E-Matematika Tau“ ir skaitmeniniai vadovėliai (kuriuos jau dabar galima nemokamai vartyti interneto svetainėje evadoveliai.lt). b) darbo įrankiai matematikos mokytojams – VBE uždavinių bankas (visi egzaminų uždaviniai nuo 1999 Read more about VBE matematikos užduočių bankas ir kiti mokytojų pagalbininkai internete[…]

Pažinimo džiaugsmą patiriame KITAIP

11.00–11.45, balandžio 4 d., Aktyvioji klasė Organizuoja: Alytaus Putinų gimnazija

Nukeliausite į tris kūrybiškumo planetas ir susipažinsite, kaip, integruojant mokomuosius dalykus, akademines žinias paversti praktiniais įgūdžiais (vaizdo medžiaga, 11 min.). Įsitikinsite, kaip „Aktyvi klasė“ tampa inovatyviu kūrybiško problemų sprendimo įrankiu. Susipažinsite, kaip „Promethean“ išmaniosios lentos ir programinės įrangos „ActivInspire“ galimybės išnaudojamos ugdant kritinį mąstymą „Planimetrijos“ pamokose. Per praktinį užsiėmimą išbandysite, kaip: – pasinaudojant „ActivInspire“ programa, Read more about Pažinimo džiaugsmą patiriame KITAIP[…]

IKT koordinatorių diskusijų klubas

12.00–12.45, balandžio 4 d., Aktyvioji klasė Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Ugdymo institucijos, gerindamos ugdymo pasiekimus, dažnai renkasi taikyti naujausias informacines ir komunikacines technologijas (IKT). Tačiau ne visuomet pavyksta pasiekti gerų rezultatų. Tai lemia tinkamas organizacijos pasirengimas, jos darbuotojų gebėjimai veiksmingai taikyti skaitmenines technologijas. Renginyje diskutuosime temomis: – Kokių kompetencijų reikia mokyklos bendruomenei, siekiant taikyti IKT šiandien ir rytoj? – Ar šių kompetencijų turi mokyklos darbuotojai? Read more about IKT koordinatorių diskusijų klubas[…]

Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?

14.00–14.45, balandžio 4 d., Aktyvioji klasė Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Šiandien vis dažniau kalbame apie būtinybę atpažinti kiekvieno vaiko gabumus bei mokymosi potencialą. Paskaitoje diskutuosime, mokysimės ir sieksime ne tik atpažinti, pažinti ir suprasti, bet ir ugdyti vaiko gebėjimus, padėti jam atsiskleisti, pasiekti tai, ką jis gali. Susitikime savo įžvalgomis apie vaiko gebėjimus ir jų vystymą dalysis Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro ESF projekto „Mokinių Read more about Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?[…]

Sumaniojo ugdymo link: produktyviojo mokymosi dirbtuvės

16.00–16.45, balandžio 4 d., Aktyvioji klasė Organizuoja: Lietuvos edukologijos universitetas, Švietimo aprūpinimo centras

Kviečiame susipažinti su ugdymo naujove Lietuvos švietimo sistemoje – produktyviuoju mokymusi, diegiamu mūsų šalyje nuo 2012 m. Produktyvusis mokymasis padeda mokiniams įgyti pasitikėjimo savimi ir mokymosi motyvacijos, leidžia jiems sėkmingiau pasiekti pagrindinį išsilavinimą ir toliau modeliuoti savo mokymosi ar profesijos pasirinkimo karjerą. Renginyje sužinosite pagrindinius dalykus apie produktyvųjį mokymąsi, modeliuosite konkrečius šios novacijos diegimo žingsnius Read more about Sumaniojo ugdymo link: produktyviojo mokymosi dirbtuvės[…]

Gamtos mokslų mokomės kitaip. O kaip?

12.00–12.45, balandžio 4 d., Biologijos kabinetas Organizuoja: Alytaus šv. Benedikto gimnazija

Pasaulį pažinti galima daug geriau tyrinėjant, stebint. Todėl ugdymo procese vis dažniau naudojami aktyvūs mokymo(si) būdai, atliekami praktiniai darbai, vedamos pamokos netradicinėse erdvėse. 2017–2018 mokslo metais 19 Lietuvos mokyklų vyksta integruoto gamtos mokslų kurso išbandymas 5–8 klasėse. Pagal šią programą mūsų gimnazijoje mokoma viena penktokų klasė. Renginyje sužinosite, kaip vyksta integruoto gamtos mokslų kurso pamokos, Read more about Gamtos mokslų mokomės kitaip. O kaip?[…]

„EMA pamokos“ – naujos kartos skaitmeninė mokymosi priemonė

10.00–10.45, balandžio 5 d., 1-asis informacinių technologijų kabinetas Organizuoja: UAB „TAMO grupė“

Seminare pristatysime naujieną, skirtą 5 klasės gamtos ir žmogaus dalyko mokymui – „EMA pamokos“. „EMA pamokos“ – tai naujos kartos skaitmeninė mokymosi priemonė, apimanti ne tik užduočių banko, bet ir vadovėliui būdingą turinį. „EMA pamokos“ užpildo visas pamokos struktūrines dalis (įvadą, mokymosi veiklą, apibendrinimą), teikia mokytojui ir mokiniui dar daugiau duomenų apie mokymosi rezultatą, atvaizduoja Read more about „EMA pamokos“ – naujos kartos skaitmeninė mokymosi priemonė[…]

Projekto ,,Pažink valstybę“ 2017 m. patirtys ir pamokos

14.00–14.45, balandžio 5 d., 1-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Pristatyme aptarsime, kaip įgyvendinome projektą ,,Pažink valstybę“ 2017 m., kuriame dalyvavo apie 1000 mokinių ir daugiau kaip 100 mokytojų iš 60 įvairių Lietuvos mokyklų. Projekto vykdytojai, mokiniai ir mokytojai, dalyvavę projekte 2017 m., pristatys, kaip sekėsi įgyvendinti projektą, su kokiais iššūkiais susidūrė, kokias patyrė sėkmes. Pagrindinis projekto tikslas buvo paskatinti mokyklų bendruomenes imtis pilietinės atsakomybės Read more about Projekto ,,Pažink valstybę“ 2017 m. patirtys ir pamokos[…]

Atidusis teksto skaitymas ir teksto kūrimas pagrindinėje mokykloje

11.00–12.30, balandžio 5 d., 1-asis matematikos kabinetas Organizuoja: Leidykla „Baltų lankų“ vadovėliai"

Programa skirta supažindinti su naujais leidyklos „Baltų lankų“ vadovėliai“ literatūros vadovėliais, kuriuose pateikiama nuosekli teksto skaitymo ir suvokimo, teksto kūrimo mokymo(si) sistema 5–8 klasių mokiniams. Programos dalyviai turės galimybę išbandyti vadovėlių autorių siūlomą medžiagą, diskutuoti apie tai, ko reikia sėkmingam mokytojo ir mokinio darbui šiame koncentre. Lektoriai: Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Nacionalinis egzaminų centras; Inga Gresienė, Šiuolaikinės Read more about Atidusis teksto skaitymas ir teksto kūrimas pagrindinėje mokykloje[…]

Kaip gimsta su kitais dalykais integruotos biologijos pamokos

10.00–10.45, balandžio 5 d., 2-asis matematikos kabinetas Organizuoja: Alytaus Jotvingių gimnazija

Bendrosiose programose mokytojams rekomenduojama „ieškoti galimybių integruoti ugdymo turinį pirmiausia ugdymo srityje ir su kitų ugdymo sričių dalykais“. Dažnai toks poreikis kyla savaime, kai susiduriama su problema, kurią reikia analizuoti įvairiais aspektais, o tuomet paaiškėja, kad prireikia įvairių sričių žinių ir gebėjimų. Taip įvyksta integracija, suartėja dalykai, skirtingų dalykų žinios taikomos viename kontekste. Taigi aptarsime, Read more about Kaip gimsta su kitais dalykais integruotos biologijos pamokos[…]

Kūrybiškumo raiška projektinėje veikloje

14.00–14.45, balandžio 5 d., 2-asis matematikos kabinetas Organizuoja: Alytaus Dainavos pagrindinė mokykla

Vartotojiškoje kultūroje gyvenimo tempas motyvuoja vis labiau stiprinti meno ir mokslo sąsajas. Situacija verčia rastis naujoms meninėms formoms, analizuojančioms gyvenimo ypatumus. Ar dailės dalykas pats savaime ugdo mokinių kūrybiškumą? Pranešimo tikslas – pasidalyti gerąja patirtimi apie projektinės veiklos įtaką ugdant kūrybišką asmenybę. Atliksime praktines, kūrybiškumą skatinančias užduotis: individualią, susipažinimo su grupe ir skatinančią kūrybiškumą ,,Aš Read more about Kūrybiškumo raiška projektinėje veikloje[…]

Ar vadovas yra mokyklos bendruomenės mikroklimato garantas?

10.00–11.30, balandžio 5 d., 3-asis matematikos kabinetas Organizuoja: Pagėgių Algimanto Mackaus gimnazija

Pranešime aptarsime, kad vadovo vaidmuo kuriant darbingą ir sveiką mokyklos mikroklimatą, mažinant įtampą ir stresą tarp bendruomenės narių yra labai svarbus. Nagrinėsime, kokios vadovo asmeninės ir vadybinės savybės padeda burti bendruomenę, įgyvendinant strateginius tikslus, nekonfliktuojant, nesusipriešinant, palaikant darbingą atmosferą, kolegiškus ir šiltus santykius. Susipažinsite su praktiškai išbandytais metodais, būdais, priemonėmis, kurie padeda stiprinti psichologinę atmosferą Read more about Ar vadovas yra mokyklos bendruomenės mikroklimato garantas?[…]

Kaip matematikos mokymą paversti praktiniu mokymusi ar žaidimu?

10.00–10.45, balandžio 5 d., 3D kabinetas Organizuoja: Alytaus šv. Benedikto gimnazija

Mokiniai mokosi efektyviau, jeigu turi galimybę panaudoti dalykines žinias tikroms gyvenimo problemoms spręsti. Seminare pristatysime, kaip žaidimu, praktinėmis užduotimis, netradicinėmis mokymo priemonėmis daug paprasčiau vaikams perteikti sudėtingas matematikos žinias – taisykles ar dėsnius. Sužinosite, kaip diferencijuoti dalyko turinį, naudojantis įvairių rūšių ir paskirties mokymo priemonėmis. Pademonstruosime, kaip žaidimus paversti mokymo metodais ir juos taikyti pamokose Read more about Kaip matematikos mokymą paversti praktiniu mokymusi ar žaidimu?[…]

Kaip lengvai ir paprastai patikrinti mokslo tiesas?

11.00–11.45, balandžio 5 d., 3D kabinetas Organizuoja: UAB „Mokslo technologijos“

Tyrinėsite oro, magnetų savybes, susipažinsite su šviesos reiškiniais, pamatysite garso bangų sklidimą, tirsite medžiagų elektrinį laidumą, atlikdami įvairius 5–6 klasių gamtamokslinio ugdymo eksperimentus. Tiriamoji veikla vyks poromis, todėl puikiai galėsite išnaudoti bendradarbiavimo galimybes. Grupės, naudodamosi parengtais darbo lapais, atlikusios eksperimentą keisis vietomis. Taip apkeliavę mokslo tiesos pažinimo ratą atliksite visas parengtas tiriamąsias veiklas. Lektorė: Daiva Read more about Kaip lengvai ir paprastai patikrinti mokslo tiesas?[…]

Efektyvesnis sveikatos ugdymas 5–12 klasėse

14.00–14.45, balandžio 5 d., 3D kabinetas Organizuoja: UAB „Mokslo technologijos“

Paskaitoje nagrinėsime sveikatai palankios mitybos tiesas. Aptarsime sveikos mitybos ABC, stebėsitės dar negirdėtais faktais apie organizmą žalojančius maisto produktus ir jų kiekius. Įgysite naujų žinių, kurias nesunkiai galima perteikti mokiniams. Susipažinsite su organizuojamu ilgalaikiu sveikos gyvensenos ugdymo projektu, kuris suteikia vaikams žinių ir praktinių įgūdžių apie sveikatą, mitybą bei fizinį aktyvumą – ,,Sveikatiada“. Šio projekto Read more about Efektyvesnis sveikatos ugdymas 5–12 klasėse[…]

Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas mokykloje: tendencijos ir iššūkiai

11.00–11.45, balandžio 5 d., Biologijos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, VšĮ „Meno avilys“

Susipažindinsite su medijų raštingumo samprata ir jos reikšme šiuolaikiniame vizualiosios kultūros persmelktame pasaulyje. Sužinosite apie jau antrus metus vykstančio Britų tarybos ir VšĮ „Meno avilys“ (bendradarbiaujant su Ugdymo plėtotės centru) projekto „Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas Lietuvos mokyklose“ įgyvendinimą, susipažinsite su šio projekto gerąja patirtimi ir projekto sukurtais mokymo įrankiais mokytojams (metodinėmis priemonėmis). Taip pat Read more about Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas mokykloje: tendencijos ir iššūkiai[…]

Integruotas ugdymas – sujunkime žinias ir patirtis

12.00–12.45, balandžio 5 d., Biologijos kabinetas Organizuoja: Alytaus šv. Benedikto gimnazija

Renginyje susipažinsite su IT ir įvairių mokomųjų dalykų (chemija, dailė, geografija, lietuvių kalba, anglų kalba) integracija. Išgirsite praktinių idėjų, kaip mokymąsi padaryti įdomų, aktualų, reikšmingą, susietą su gyvenimo poreikiais ir praktiniu pritaikymu. Ko reikia, kad mokinys būtų motyvuotas, gebėtų žinias sieti su gyvenimo veiklomis? Kaip integruotas ugdymas išlaisvina mokinių ir mokytojo kūrybiškumą? Mokykla turi jau Read more about Integruotas ugdymas – sujunkime žinias ir patirtis[…]

„Prieskoninis aliejus“: integruojame technologijas ir geografiją

11.00–12.30, balandžio 5 d., Chemijos kabinetas Organizuoja: Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazija

Kiekvienas mokytojas ir kiekvienas mokinys yra savitas, tad kaip juos suvienyti ir nukreipti į bendrą tikslą? Ieškant, atrandant, tyrinėjant, žaidžiant! Dvi entuziastingos Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazijos mokytojos kartu su grupe JAV archeologų Karibų jūros dugne, prie šiaurinės Haičio pakrantės, aptiko, kaip spėjama, laivo „Santa Maria“, kuriuo Kristupas Kolumbas atrado Ameriką, nuolaužų. Neįtikėtinų lobių atradimai visada Read more about „Prieskoninis aliejus“: integruojame technologijas ir geografiją[…]

Kaip teksto kompozicija priklauso nuo argumentavimo būdų?

14.00–14.45, balandžio 5 d., Fizikos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Gebėjimas argumentuoti – vienas svarbiausių kritinio ir kūrybinio mąstymo gebėjimų, į kurį kreipia dėmesį lietuvių kalbos ir literatūros programa. Tyrimai rodo, kad mūsų mokiniams sunku argumentuoti, pedagogams trūksta šios srities žinių. Todėl šiame seminare praktiškai tyrinėsime kompozicines skirtingų argumentavimo būdų ypatybes ir aptarsime argumentacijos modelius.