Kaip planuojame mokyklos veiklos tobulinimą?

11.00–12.30, balandžio 12 d., II a. – 19 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginys skirtas mokyklų bendruomenės nariams, mokyklų steigėjų atstovams, siekiantiems geriau suprasti mokyklos veiklos vertinimo ir veiklos planavimo santykį ir prasmingiau planuoti mokyklos veiklos tobulinimą vardan geresnių mokinių mokymosi pasiekimų. Kaip skaityti mokyklos veiklos išorės vertinimo išvadas? Kaip panaudoti mokyklos vertinimo ir įsivertinimo metu gautus duomenis mokyklos veiklos tobulinimui? Ar reikia mokyklos veiklos tobulinimo plano, ir Read more about Kaip planuojame mokyklos veiklos tobulinimą?[…]

Metodinė veikla mokykloje

14.00–15.30, balandžio 12 d., II a. – 19 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kaip metodinę veiklą supranta mokyklos? Ką šiandien veikia mokyklų metodiniai būreliai, kokius tikslus sau kelia? Kaip įtraukiami mokytojai? Kokios mokyklos ir savivaldybės metodinės veiklos sąsajos, kaip mokyklų aktualijos atenka į savivaldybės metodinės tarybos akiratį ir atvirkščiai? Kokia metodinė veikla reikalinga šiandienos mokykloje? Šiuos klausimus nagrinėsime drauge su renginio lektoriais. Renginys skiriamas mokyklų metodinių grupių, būrelių Read more about Metodinė veikla mokykloje[…]

Kalbinis ir dalykinis raštingumas: skaitymo strategijų specifika

11.00–11.45, balandžio 12 d., III a. – 23 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ar skiriasi skaitymo strategijos, taikomos mokant(is) kalbos ir kitų dalykų? Jei taip, kuo jos skiriasi? „Kiti dalykai“ – turima galvoje ne tik matematika, gamtos ar socialiniai mokslai, bet ir literatūra. Skaityti ir suprasti tekstą kaip literatūros kūrinį – tai ne tas pats, kaip skaityti ir suvokti tekstą, t. y. tai, kas parašyta. Kalbinis raštingumas yra Read more about Kalbinis ir dalykinis raštingumas: skaitymo strategijų specifika[…]

Apie vadybą ir lyderystę: strateginis planavimas – prãsmės ar beprasmybės?

10.00–11.30, balandžio 13 d., IV a. – Aktų salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Geros mokyklos koncepcija skaičiuoja jau antrus gyvenimo švietime metus. Renginio dalyviai išgirs trumpą Geros mokyklos koncepcijos esminių idėjų interpretaciją, bus skatinami permąstyti savo mokyklos praktiką koncepcijos idėjų kontekste. Plačiau panagrinėsime vieną iš Geros mokyklos koncepcijos sandų – lyderystę ir vadybą, o konkrečiau vieną iš aspektų – strateginį planavimą. Kalbėsimės apie dvi strategavimo galimybes: popierius gyvenimui Read more about Apie vadybą ir lyderystę: strateginis planavimas – prãsmės ar beprasmybės?[…]

Ugdymo turinio atnaujinimas. Kodėl? Ką? Kaip?

14.00–15.30, balandžio 13 d., IV a. – Aktų salė Organizuoja: LR švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Ugdymo plėtotės centras

Atnaujinant ugdymo turinį, svarbu susitarti, kodėl būtina tai daryti, kas bus atnaujinama ir kaip tai bus daroma. Ši konsultacija yra puiki proga ugdymo turinio rengėjams aptarti kartu su praktikais mokytojais ir mokyklų administracijos atstovais svarbiausius planuojamus pokyčius, ką būtina keisti ir tobulinti, kokie sprendimai reikalingi, siekiant aukštesnių mokinių pasiekimų, ir kokie numatomi projektai, kaip mokyklų Read more about Ugdymo turinio atnaujinimas. Kodėl? Ką? Kaip?[…]

Netradicinė kūno kultūros pamoka. Judesys – gydo ir malšina stresą

12.00–12.45, balandžio 24 d., 101 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kūno valdymo ir lavinimo menas – ne vien fizinė veikla, bet ir psichologinė būsena. Mokinys, turintis specialiųjų poreikių, – problema ar galimybė? Ar kūno kultūros pamoka – tai tik fizinis krūvis? Ar gera pamoka – tai tik pamoka su daugybe sportinės įrangos? Aptarkime šiuos klausimus susitikę. Lektorius – Rimas Stankevičius, laikinasis Ugdymo plėtotės centro vadovas, Read more about Netradicinė kūno kultūros pamoka. Judesys – gydo ir malšina stresą[…]

Netikrų naujienų atpažinimo dirbtuvės

14.00–14.45, balandžio 24 d., 101 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Netikrų naujienų atpažinimo dirbtuvėse sužinosite apie naujausius tyrimus netikrų naujienų atpažinimo srityje, aptarsime, kokie svarbiausi taikiniai Lietuvoje, skleidžiant netikras naujienas. Susipažinsite su vienu metodu, padedančiu atpažinti netikras naujienas. Lektoriai: Auksė Ūsienė, Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamento atstovė, Mindaugas Briedis, Ugdymo plėtotės centro metodininkas.

Technologijų mokytojas – gyvenimui svarbių gebėjimų ugdytojas

15.00–15.45, balandžio 24 d., 101 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Interaktyviai susipažinsite su Ugdymo plėtotės centro vykdomomis technologijų mokytojų kvalifikacijos tobulinimui skirtomis veiklomis ir jų rezultatais, artimiausiais renginiais. Kūrybinėse dirbtuvėse praktiškai atliksite kūrybines užduotis, išbandysite kelis skaitmeninius įrankius greitam grįžtamajam ryšiui gauti (pvz., „Mentimeter“, „Quizizz“, „Quizelize“).

Būti piliečiu – iš vadovėlio neišmokstama

16.00–16.45, balandžio 24 d., 101 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ar teisinga dažno vyresnio piliečio populiarinama „nepilietiško ir niekam tikusio jaunimo“ idėja? Būkime atviri: ugdyti pilietišką jaunimą – nelengvas uždavinys ir iš vadovėlių to neišmokstama, mokykla negali būti tik vieta, kurioje yra mokoma ir mokomasi. Bet nėra tam geresnio laiko už esamąjį. Čia ir dabar. Mes nešame žinią – „Tai veikia!“, juk mūsų mokyklai patikėta Read more about Būti piliečiu – iš vadovėlio neišmokstama[…]

Kaip ugdyti vaikų socialinį elgesį?

14.00–14.45, balandžio 24 d., 103 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Vis dažniau į ugdymo įstaigas atvedami įvairių elgesio ir emocijų sutrikimų turintys vaikai. Dažniausiai pasitaikantys – autizmo spektro sutrikimai. Ištirta, kad nėra vienos autizmą sukeliančios priežasties, beje, kaip ir nėra vieno autizmo tipo. Todėl paprastai vaikai, turintys autizmo spektro surikimų, būna itin skirtingi, kiekvieno iš jų poreikiai individualūs. Suprantama, kad tokių vaikų ugdymas gali labai Read more about Kaip ugdyti vaikų socialinį elgesį?[…]

Lietuvių kalbos rašyba – sunki?

15.00–16.30, balandžio 24 d., 103 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Jau prisiklausėme, kokie esame „naftalininiai“, kad „šiais laikais“ dar drįstame reikalauti taisyklingos rašybos! Lietuvių kalba juk toookia sunki (geriau jau valstybinė būtų anglų…). O ta mūsų rašyba tai apskritai nespėja su globalizacijos tempais – kiek galima traumuoti mokinius!.. Taigi šiame seminare sužinosite, kaip paprastai ir metodiškai tikslingai mokyti rašybos ir mokinių netraumuoti. Žodžiu – kad Read more about Lietuvių kalbos rašyba – sunki?[…]

Kam paaugliams reikalingas lytiškumo ugdymas ir rengimas šeimai?

11.00–11.45, balandžio 24 d., 105a kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kam paaugliams reikalingas lytiškumo ugdymas ir rengimas šeimai? Tam, kad, trokšdami būti suaugusiais, jie nepatektų į pavojingas situacijas; kad, sustiprėjus lytiniam potraukiui, neskubėtų pradėti lytinio gyvenimo ir neplanuotai netaptų tėvais; kad, nemokėdami atsispirti pagundoms, netaptų seksualinės prievartos, prekybos žmonėmis aukomis, kad neužsikrėstų LPI ir t. t. Renginio dalyviams pateiksime konkrečių patarimų, kaip padėti paaugliui priimti Read more about Kam paaugliams reikalingas lytiškumo ugdymas ir rengimas šeimai?[…]

Europos mokykla – kas tai?

15.00–15.45, balandžio 24 d., 105a kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Sužinosite, kas tai yra Europos mokyklos ir kuriose Europos Sąjungos šalyse jos veikia. Kokie šių mokyklų pagrindiniai veiklos principai ir kokios teikiamos galimybės. O gal Jūs norite tapti mokytoju, dirbančiu Europos mokykloje ikimokyklinio, pradinio ar vidurinio ugdymo srityje? Ateikite ir sužinokite… Lektorė – Violeta Valiuškevičienė, Europos mokyklos vidurinio ugdymo inspektorė.

Lietuvių kalbos ir literatūros ugdymo(si) įvairiose edukacinėse aplinkose galimybės

16.00–16.45, balandžio 24 d., 105a kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Sužinosite apie lietuvių kalbos ir literatūros ugdymo(si) įvairiose edukacinėse aplinkose galimybes. Aptarsime virtualias mokymosi erdves, mokymosi priemonių pasiūlą, gerosios praktikos pavyzdžius. Pristatysime patirtinio mokymosi Anykščių krašte išteklius.

Elementarioji muzikos teorija linksmai

16.00–16.45, balandžio 24 d., 201 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kiekvienas mokytojas turi ugdymo didaktikos paslapčių. Išbandę siūlomą metodą – mokinių kūryba kaip integruoto ugdymo pasekmė, – galėsite jį pritaikyti mokinių pasiekimams gerinti pradinio ugdymo pakopoje ar pagrindinio ugdymo koncentro mokiniams, kuriems reikalingas išlyginamasis kursas.

Mokymasis virtualioje erdvėje: tikslingumas ir įvairiapusiškumas

11.00–11.45, balandžio 24 d., 206 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Gilinsite žinias ir gebėjimus apie mokymąsi virtualiose erdvėje, galimus jo scenarijus. Aiškinsitės IKT ir virtualių erdvių, debesų technologijų galimybes, taikymo tikslingumą ir įvairiapusiškumą. Plėsite akiratį.

Skaitmeninį turinį kuria ir pradinukai

15.00–16.30, balandžio 24 d., 206 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ugdyti mokinių skaitmeninio raštingumo gebėjimus pradedama jau pradinėse klasėse. Mokiniai mokomi atpažinti įvairias skaitmeninio turinio formas (tekstą, garsą, vaizdą, animaciją), mokymo tikslais naudotis skaitmeninį turinį pateikiančiomis programomis ir programėlėmis, kurti, vertinti ir tobulinti skaitmeninį turinį. Sužinosite, kaip siūloma ugdyti pradinių klasių mokinių skaitmeninio turinio kūrimo gebėjimus. Susipažinsite ir praktiškai išbandysite skaitmenines priemones, skirtas piešti, rašyti Read more about Skaitmeninį turinį kuria ir pradinukai[…]

Inovatyvus mokytojas – iššūkis ar kasdienybė?

12.00–12.45, balandžio 24 d., 308 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Susipažinsite su praktine patirtimi organizuojant integruotą ugdymą, geimifikacijos, problemų sprendimo bendradarbiaujant ir IKT įrankių panaudojimu mokinių motyvacijai didinti. Praktiškai išbandysite kelis skaitmeninius įrankius ugdymo turiniui kurti (pvz., „Learningapps“ ), mokinių asmeninei pažangai vertinti ir įsivertinti (pvz., „Mentimeter“, „Quizelize“, „Plickers“), bendrauti ir bendradarbiauti (pvz., „TesTeach“, „Lino“ ir kt.). Susipažinsite su Ugdymo plėtotės centro vykdomais „Erasmus“ strateginių Read more about Inovatyvus mokytojas – iššūkis ar kasdienybė?[…]

Prasmės atradimų mokykla

11.00–12.30, balandžio 24 d., Aktų salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Gyvename laikais, kai viskas aplinkui sparčiai kinta. Nesustabdomai keičiasi technologijos. Mokslas, seniai įgavęs pagreitį, kaskart stebina naujais išradimais. Neretai sutrinkame, bandydami atrasti ar susikurti prasmes… Kaita – tai esminis procesas, kuriuo šiandien gyvena visi, o ypač švietimo darbuotojai ir su švietimu susiję asmenys… Kviečiame į renginį, kuriame – du pranešimai: • „Atrasti, suprasti ir susikurti Read more about Prasmės atradimų mokykla[…]

Aktualus ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas mokykloje

14.00–15.30, balandžio 24 d., Aktų salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Plėtodami ugdymo turinio atnaujinimo tematiką ir naują turinį atvirai, demokratiškai, besimokančiai mokyklos bendruomenei, organizuojame ekspertų diskusiją „Aktualus ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas mokykloje“. Joje daugiausia dėmesio skirsime į mokymąsi įtraukiančiam, aktualiam ugdymo turiniui, aptarsime, kaip jis kuriamas mokykloje, klasėje, kaip integruoti medijų ir informacinio raštingumo, nacionalinio saugumo, antikorupcinio ugdymo, globalaus švietimo, verslumo ir finansinio raštingumo Read more about Aktualus ugdymo turinys ir jo įgyvendinimas mokykloje[…]

Medijų mokykla. Kurti ir suprasti

11.00–11.45, balandžio 25 d., 101 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Medijos mokykloje tapo aktualia tema. Mūsų įstaigos tikslas – sukurti pirmąją Lietuvoje medijų gimnaziją, kurioje įvairių gebėjimų vaikams būtų pasiūlyta plati medijų raštingumo programa, apimanti praktinius dalykus, ugdanti mokinių kritinį mąstymą, gebėjimą atpažinti propagandą, t. y. kurti ir suprasti. Jau šiandien turime ką papasakoti ir pristatyti: atskleisime medijų mokyklos schemą su atskiru medijų dalyku, papasakosime Read more about Medijų mokykla. Kurti ir suprasti[…]

Kaip ugdyti imunitetą melagingoms naujienoms?

12.00–12.45, balandžio 25 d., 101 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ko, kalbant apie dezinformaciją, labiausiai baiminasi skirtingų valstybių gyventojai? Kaip melagingų naujienų skleidėjai išnaudoja opiausias mūsų visuomenės problemas ir kokį atsaką pasirinkti, siekiant apsisaugoti nuo dezinformacijos? Diskusijos tikslas – pristatyti naujausius tarptautinių organizacijų tyrimus apie medijų raštingumą ir dezinformaciją, aptarti veiksmingiausius būdus, kaip ugdyti piliečių imunitetą dezinformacijai. Lektorius – Donatas Puslys, Vilniaus politikos analizės instituto Read more about Kaip ugdyti imunitetą melagingoms naujienoms?[…]

Netradiciniai fizinio aktyvumo pratimai šiuolaikinėje kūno kultūros pamokoje

10.00–10.45, balandžio 25 d., 103 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Svarbiausia ir prioritetinė vaikų fizinio aktyvumo ugdymo kryptis – rasti naujoviškas technologijas ir metodus, organizuojant įvairias fizinio aktyvumo formas, plačiau taikyti netradicinį fizinio aktyvumo vystymą. Viena iš jų yra karatė. Karatė užsiėmimai ugdo visapusišką veiksmų kompleksą (pvz., šokinėjimą, slydimą, traukimą, sukimąsi), vystydami pagrindines motorines savybes. Karatė treniruotės skatina ne tik fizinį aktyvumą, bet ir aukštą Read more about Netradiciniai fizinio aktyvumo pratimai šiuolaikinėje kūno kultūros pamokoje[…]

Matematikos mokymosi prasmės atskleidimas pamokoje: kaip ir kodėl?

11.00–12.30, balandžio 25 d., 103 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Diskusijoje aptarsite, kaip mokytojas galėtų ir turėtų padėti mokiniui atrasti matematikos grožį ir matematikos mokymosi prasmingumą. Apibendrindami diskusijos dalyvių išsakytas mintis ir nuomones, suformuluosite siūlymus atnaujinamam matematikos bendrųjų programų turiniui. Lektorius – Leonas Narkevičius, KTU gimnazijos mokytojas ekspertas, Nacionalinės moksleivių akademijos direktorius. Diskusiją moderuoja – Alvyda Ambraškienė, Lietuvos matematikos mokytojų asociacijos narė, Utenos Adolfo Šapokos Read more about Matematikos mokymosi prasmės atskleidimas pamokoje: kaip ir kodėl?[…]

Mokinių finansinio raštingumo ugdymo galimybės

14.00–14.45, balandžio 25 d., 103 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Informaciniame pranešime sužinosite apie įvairias finansinio raštingumo ugdymo galimybes, kurios taikomos ugdymo praktikoje. Taip pat pristatysime Lietuvos institucijas, kurios savo veikla prisideda prie mokinių ir visuomenės finansinio raštingumo gerinimo. Aptarsime virtualias mokymosi erdves, mokymo priemonių pasiūlą, gerosios praktikos pavyzdžius.

Programuokime kartu su pradinukais

10.00–11.30, balandžio 25 d., 206 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Šiuolaikinius vaikus supa vis daugiau išmaniųjų daiktų, kuriuos reikia valdyti, tobulinti, su kuriais tenka bendrauti, o svarbiausia – kurti naują, dar labiau išmanų pasaulį. Šiems vaikams turime suteikti galimybę ugdytis informatinį, kūrybinį ir kritinį mąstymą; būtini logikos, programavimo pagrindai. Sužinosite, kaip siūloma ugdyti pradinių klasių mokinių algoritmavimo ir programavimo gebėjimus. Susipažinsite ir praktiškai išbandysite informatinio Read more about Programuokime kartu su pradinukais[…]

Programuokime kartu su pradinukais

14.00–15.30, balandžio 25 d., 206 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Šiuolaikinius vaikus supa vis daugiau išmaniųjų daiktų, kuriuos reikia valdyti, tobulinti, su kuriais tenka bendrauti, o svarbiausia – kurti naują, dar labiau išmanų pasaulį. Šiems vaikams turime suteikti galimybę ugdytis informatinį, kūrybinį ir kritinį mąstymą; būtini logikos, programavimo pagrindai. Sužinosite, kaip siūloma ugdyti pradinių klasių mokinių algoritmavimo ir programavimo gebėjimus. Susipažinsite ir praktiškai išbandysite informatinio Read more about Programuokime kartu su pradinukais[…]

Kitoniškumas aplink mus. Kaip apie jį kalbėtis?

10.00–10.45, balandžio 25 d., Aktų salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Mes, lietuviai, keliaujame po pasaulį, o ir pats įvairus pasaulis atvyksta pas mus. Naršome internete, žiūrime televiziją, vaikštome gatvėse, stebime reklamas, o ten – įvairovė, skirtumai, „kitoniškumai“. Žmonės iš kitų šalių, su keliomis tautybėmis, keliomis gimtosiomis kalbomis, žmonės su negalia, žmonės, kurių kitokia odos spalva, žmonės iš įvairių šeimų, įvairaus amžiaus, žmonės, kurie rengiasi, atrodo Read more about Kitoniškumas aplink mus. Kaip apie jį kalbėtis?[…]

Mokausi ir mokau sėkmei

11.00–11.45, balandžio 4 d., 1-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: Britų taryba, Ugdymo plėtotės centras

Siekdami mokinius sėkmingai mokyti, privalome nuosekliai mokytis patys, nuolat papildyti savo žinias ir semtis patirties vieni iš kitų. Kasdien mokomės iš kolegų, mokinių ir aplinkos – tik svarbu nepamiršti, jog mus supa neišsemiami idėjų šaltiniai, ir jais pasinaudoti. Apžvelgdami dešimties modulių nuotolinį Britų tarybos ir Ugdymo plėtotės centro „Mokome sėkmei“ kursą, susipažinsite, kaip kurso medžiaga Read more about Mokausi ir mokau sėkmei[…]

Pamokos kokybės tobulinimas naudojant kolegialų grįžtamąjį ryšį

15.00–15.45, balandžio 4 d., 1-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje susipažinsite su kolegialaus grįžtamojo ryšio (KGR) mokytojams suteikiamomis galimybėmis mokytis stebint kolegų pamokas, analizuoti savo profesinę elgseną ir jos daromą poveikį mokiniams. Sužinosite, kaip KGR gali padėti tobulinti ugdymo procesą, stiprinti mokytojų tarpusavio ir mokytojų su mokiniais santykius bei dialogą. Savo patirtimi, kaip sekasi naudoti KGR metodiką praktikoje, dalysis Molėtų r. Giedraičių Antano Jaroševičiaus Read more about Pamokos kokybės tobulinimas naudojant kolegialų grįžtamąjį ryšį[…]

Metodinė veikla šiuolaikiniam mokytojui

16.00–16.45, balandžio 4 d., 1-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginys skirtas mokyklų metodinių grupių ir būrelių atstovams, mokytojams, mokyklų administracijos darbuotojams ir visiems kitiems, norintiesiems tobulinti ugdymo procesą mokykloje ir kuo veiksmingiau panaudoti mokyklos metodinę veiklą, siekiant kokybiško ugdymo. Ką šiandien veikia mokyklų metodiniai būreliai, kokius tikslus sau kelia? Kaip mokytojai įtraukiami į ugdymo proceso tobulinimą? Kokia metodinė veikla reikalinga šiandienos mokykloje? Šiuos klausimus Read more about Metodinė veikla šiuolaikiniam mokytojui[…]

Sistemingas Lietuvos ir pasaulio aktualijų nagrinėjimas socialinio ugdymo pamokose

14.00–14.45, balandžio 4 d., 2-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Atnaujinant ugdymo turinį, siekiama daugiau laiko skirti aktualaus turinio nagrinėjimui ir gilinimui. Pranešime aptarsime dvi temas: „Medijose pateikiamų aktualijų nagrinėjimo galimybės pamokoje“ ir „Istorijos mokslo ir didaktikos aktualijos: mokslininkai mokytojams“. 1 tema. Medijose pateikiamų aktualijų nagrinėjimo galimybės pamokoje. Gyvename pasaulyje, kuriame procesai vienoje jo dalyje daro įtaką įvykiams visai kitoje. Sekti, suprasti, turėti poziciją apie Read more about Sistemingas Lietuvos ir pasaulio aktualijų nagrinėjimas socialinio ugdymo pamokose[…]

Kaip ugdysime lytiškumą ir rengsime šeimai pradinėje mokykloje?

14.00–14.45, balandžio 4 d., 2-asis matematikos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kodėl pradinėse klasėse reikia mokyti vaikus ne tik skaityti, rašyti, pažinti pasaulį, bet ir ugdyti jų lytiškumą? Todėl, kad jeigu to nepadarysime mes, vaikai patys susiras atsakymus į jiems rūpimus klausimus. Todėl, kad lytiškumo tema vis dar tebėra tabu. Todėl, kad yra šeimų, nepajėgių padėti savo vaikams pasirengti gyvenimui. Todėl, kad sveiko lytiškumo pagrindus turi Read more about Kaip ugdysime lytiškumą ir rengsime šeimai pradinėje mokykloje?[…]

Pedagogų stažuotės Lietuvoje: kodėl verta pasirinkti?

12.00–12.45, balandžio 4 d., 3-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Norite tapti kompetentingu savo srities specialistu? Įgyti naujų žinių ir gebėjimų? Pamatyti, kaip dirba mokytojai kitose mokyklose ar gauti praktinių patarimų, padedančių atrasti kelią į vaiko motyvaciją mokytis? Ugdymo plėtotės centras kviečia Jus dalyvauti užsiėmime, kuriame sužinosite apie puikią kvalifikacijos tobulinimo formą – stažuotes Lietuvoje. Jame susipažinsite su kvalifikacijos tobulinimo programomis, sužinosite apie stažuotės organizavimo Read more about Pedagogų stažuotės Lietuvoje: kodėl verta pasirinkti?[…]

Pedagogų stažuotės Lietuvoje: kodėl verta pasirinkti?

15.00–15.45, balandžio 4 d., 3-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Norite tapti kompetentingu savo srities specialistu? Įgyti naujų žinių ir gebėjimų? Pamatyti, kaip dirba mokytojai kitose mokyklose ar gauti praktinių patarimų, padedančių atrasti kelią į vaiko motyvaciją mokytis? Ugdymo plėtotės centras kviečia Jus dalyvauti užsiėmime, kuriame sužinosite apie puikią kvalifikacijos tobulinimo formą – stažuotes Lietuvoje. Jame susipažinsite su kvalifikacijos tobulinimo programomis, sužinosite apie stažuotės organizavimo Read more about Pedagogų stažuotės Lietuvoje: kodėl verta pasirinkti?[…]

Pedagogų stažuotės Lietuvoje: kodėl verta pasirinkti?

16.00–16.45, balandžio 4 d., 3-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Norite tapti kompetentingu savo srities specialistu? Įgyti naujų žinių ir gebėjimų? Pamatyti, kaip dirba mokytojai kitose mokyklose ar gauti praktinių patarimų, padedančių atrasti kelią į vaiko motyvaciją mokytis? Ugdymo plėtotės centras kviečia Jus dalyvauti užsiėmime, kuriame sužinosite apie puikią kvalifikacijos tobulinimo formą – stažuotes Lietuvoje. Jame susipažinsite su kvalifikacijos tobulinimo programomis, sužinosite apie stažuotės organizavimo Read more about Pedagogų stažuotės Lietuvoje: kodėl verta pasirinkti?[…]

Apie uždavinio sprendimo kultūrą ir kita

14.00–14.45, balandžio 4 d., 3-asis matematikos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Diskutuosime apie formuojamą matematikos uždavinio sprendimo kultūrą, jos įtaką rezultatams. Be to, pranešime bus pristatyta Matematinio ir gamtamokslinio konkurso (2017 m.) rezultatai ir tendencijos.

Ugdymo turinio kaita kaip ambicingas iššūkis ir nauja galimybė

11.00–12.30, balandžio 4 d., Aktų salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

XXI amžius – labai sparčios technologijų, ekonomikos, klimato ir vertybių kaitos amžius. Ar Lietuvos mokykla yra pasirengusi ugdyti žmogų, gebantį ne tik prisitaikyti prie vis sparčiau kintančių sąlygų, bet ir tapti kaitos iniciatoriumi, atrandančiu vis naujų būdų, kaip turtinti bei stiprinti mūsų valstybę? Kokie ugdymo turinio pokyčiai padėtų sudaryti sąlygas kiekvieno jauno žmogaus asmenybei maksimaliai Read more about Ugdymo turinio kaita kaip ambicingas iššūkis ir nauja galimybė[…]

Gerosios mokyklų patirties pristatymas „Esame gerame kelyje“

14.00–14.45, balandžio 4 d., Aktų salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje mokyklos dalysis patirtimi, kaip kuria savo Gerą mokyklą ir organizuoja ugdymąsi kitaip. 3 regiono mokyklos trumpai pristatys, kaip jos kuria ir tobulina Gerą mokyklą, diegdamos ugdymo turinio ir organizavimo naujoves, stiprindamos mokyklos bendruomenės bendradarbiavimą ir įprasmindamos įvairovę.

Gerosios mokyklų patirties pristatymas „Esame gerame kelyje“

15.00–15.45, balandžio 4 d., Aktų salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje mokyklos dalysis patirtimi, kaip kuria savo Gerą mokyklą ir organizuoja ugdymąsi kitaip. 3 regiono mokyklos trumpai pristatys, kaip jos kuria ir tobulina Gerą mokyklą, diegdamos ugdymo turinio ir organizavimo naujoves, stiprindamos mokyklos bendruomenės bendradarbiavimą ir įprasmindamos įvairovę.

Gerosios mokyklų patirties pristatymas „Esame gerame kelyje“

16.00–16.45, balandžio 4 d., Aktų salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje mokyklos dalysis patirtimi, kaip kuria savo Gerą mokyklą ir organizuoja ugdymąsi kitaip. 3 regiono mokyklos trumpai pristatys, kaip jos kuria ir tobulina Gerą mokyklą, diegdamos ugdymo turinio ir organizavimo naujoves, stiprindamos mokyklos bendruomenės bendradarbiavimą ir įprasmindamos įvairovę.

Tobulėkime inovatyviai! Pradedančiųjų mokytojų stažuočių ir papildomų studijų pedagogams galimybės

14.00–14.45, balandžio 4 d., Chemijos kabinetas

Lietuvos švietimui būdinga žemesni negu vidutiniai ES mokinių mokymosi rezultatai, mokytojų senėjimas, jaunų mokytojų trūkumas, nepakankamai išnaudota privaloma praktika mokykloje pradedantiesiems pedagogams. Tai rodo pokyčių bendrojo ugdymo sistemoje poreikį. Ugdymo plėtotės centras nuo 2018 m. įgyvendins ESF finansuojamą projektą „Tęsk“. Jo metu, bendradarbiaujant su aukštosiomis mokyklomis, bus diegiamos inovacijos pedagogų kvalifikacijos tobulinimo srityje: išbandoma pradedančiųjų Read more about Tobulėkime inovatyviai! Pradedančiųjų mokytojų stažuočių ir papildomų studijų pedagogams galimybės[…]

Skaitymo strategijos kaip mokomųjų dalykų integracijos forma

12.00–12.45, balandžio 5 d., 1-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ugdymo turinio integravimas tampa vis svarbesnis reiškinys šiandieniniame švietimo sistemos kaitos procese. Todėl mokytojams svarbu turėti pakankamai žinių ir gebėjimų, leidžiančių įgyvendinti integracijos nuostatas. Renginyje aptarsime integravimo būdus, integruoto ugdymo modelius ir patirsime, kaip tinkamų skaitymo strategijų taikymas gali tapti mokomųjų dalykų integracijos forma.

Projekto ,,Pažink valstybę“ 2017 m. patirtys ir pamokos

14.00–14.45, balandžio 5 d., 1-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Pristatyme aptarsime, kaip įgyvendinome projektą ,,Pažink valstybę“ 2017 m., kuriame dalyvavo apie 1000 mokinių ir daugiau kaip 100 mokytojų iš 60 įvairių Lietuvos mokyklų. Projekto vykdytojai, mokiniai ir mokytojai, dalyvavę projekte 2017 m., pristatys, kaip sekėsi įgyvendinti projektą, su kokiais iššūkiais susidūrė, kokias patyrė sėkmes. Pagrindinis projekto tikslas buvo paskatinti mokyklų bendruomenes imtis pilietinės atsakomybės Read more about Projekto ,,Pažink valstybę“ 2017 m. patirtys ir pamokos[…]

Naujoves kuriame drauge: informatinis mąstymas pradiniame ugdyme

11.00–11.45, balandžio 5 d., 2-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: LR švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Ugdymo plėtotės centras

Kodėl ir kaip jau pradiniame ugdyme turėtų būti pradėtas ugdyti informatinis mąstymas? Kaip tai daryti sėkmingai, įdomiai ir prasmingai? Kokios priemonės gali būti naudojamos mokant informatikos pamokose? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus ieškome drauge su dešimt bandomajame projekte „Informatika pradiniame ugdyme“ dalyvaujančių pradinio ugdymo mokyklų komandų. Sužinosite, kaip vyksta projekto įgyvendinimas dešimtyje mokyklų, kokios Read more about Naujoves kuriame drauge: informatinis mąstymas pradiniame ugdyme[…]

Pasitikėjimu grįstas mokytojo autoritetas

11.00–11.45, balandžio 5 d., Aktų salė Organizuoja: LR švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Ugdymo plėtotės centras

Mokytojo autoritetas pirmiausia pagrįstas asmeniniu pasitikėjimu. Bet net ir pačių kilniausių ketinimų vedamo mokytojo pasitikėjimą gali sugniuždyti užkerpėjusi „švietimietiška“ sistema. Tuomet neišvengiamai mokytojas patiria pasikliovimo savimi krizę. Kaip įveikti tokią krizę? Gal verta sukelti „maištą“, kad neprarastume pasitikėjimo mokytojo autoritetu? Šią temą gvildensime „maištaudami“ drauge su Arminu Varanausku, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ministro Read more about Pasitikėjimu grįstas mokytojo autoritetas[…]

Mokykla be [stereotipinių] namų darbų: ugdymas kitaip

12.00–12.45, balandžio 5 d., Aktų salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ar viskas, ką mokinys atlieka ne pamokoje, yra namų darbai? Kokią mokinio atliekamą veiklą derėtų laikyti namų darbais? Kokiomis ugdymo organizavimo formomis ir (ar) būdais būtų galima pakeisti tradicinius, stereotipinius namų darbus? Namų darbų atsisakymas – ugdymo praktikos ar požiūrio į ugdymą keitimas? Renginyje nagrinėsime šiuos ir panašius klausimus, pristatydami mokyklos be namų darbų modelio Read more about Mokykla be [stereotipinių] namų darbų: ugdymas kitaip[…]

Atgal į ateitį: mokytojų etatinio darbo užmokesčio sistema. Ką reikėtų žinoti mokyklų vadovams ir ne tik jiems…

14.00–14.45, balandžio 5 d., Aktų salė Organizuoja: LR švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Ugdymo plėtotės centras

LR švietimo ir mokslo ministerija ir Ugdymo plėtotės centras kviečia mokyklų direktorius į susitikimą, skirtą aptarti mokytojų etatinio darbo užmokesčio klausimą. Ši iniciatyva kelia daug diskusijų. Kviečiame bendradarbiauti. Ateikite, sužinokite, klauskite! Dalyvauja: Arminas Varanauskas, švietimo ir mokslo ministrės patarėjas (LR švietimo ir mokslo ministerija); Aidas Aldakauskas, Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento direktorius (LR švietimo Read more about Atgal į ateitį: mokytojų etatinio darbo užmokesčio sistema. Ką reikėtų žinoti mokyklų vadovams ir ne tik jiems…[…]

Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas mokykloje: tendencijos ir iššūkiai

11.00–11.45, balandžio 5 d., Biologijos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, VšĮ „Meno avilys“

Susipažindinsite su medijų raštingumo samprata ir jos reikšme šiuolaikiniame vizualiosios kultūros persmelktame pasaulyje. Sužinosite apie jau antrus metus vykstančio Britų tarybos ir VšĮ „Meno avilys“ (bendradarbiaujant su Ugdymo plėtotės centru) projekto „Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas Lietuvos mokyklose“ įgyvendinimą, susipažinsite su šio projekto gerąja patirtimi ir projekto sukurtais mokymo įrankiais mokytojams (metodinėmis priemonėmis). Taip pat Read more about Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas mokykloje: tendencijos ir iššūkiai[…]

Kaip teksto kompozicija priklauso nuo argumentavimo būdų?

14.00–14.45, balandžio 5 d., Fizikos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Gebėjimas argumentuoti – vienas svarbiausių kritinio ir kūrybinio mąstymo gebėjimų, į kurį kreipia dėmesį lietuvių kalbos ir literatūros programa. Tyrimai rodo, kad mūsų mokiniams sunku argumentuoti, pedagogams trūksta šios srities žinių. Todėl šiame seminare praktiškai tyrinėsime kompozicines skirtingų argumentavimo būdų ypatybes ir aptarsime argumentacijos modelius.