Parodos atidarymas aktų salėje
Parodos atidarymo progama šiuo metu rengiama. Ją paskelbsime vėliau.
Visi parodos renginiai yra su išankstine registracija. Pažymos dėl dalyvavimo parodoje bus išduodamos tiems parodos lankytojams, kurie turi vartotojo paskyrą informacinėje sistemoje „Ugdymo sodas“.
Parodos atidarymo progama šiuo metu rengiama. Ją paskelbsime vėliau.
Renginys skirtas mokyklų bendruomenės nariams, mokyklų steigėjų atstovams, siekiantiems geriau suprasti mokyklos veiklos vertinimo ir veiklos planavimo santykį ir prasmingiau planuoti mokyklos veiklos tobulinimą vardan geresnių mokinių mokymosi pasiekimų. Kaip skaityti mokyklos veiklos išorės vertinimo išvadas? Kaip panaudoti mokyklos vertinimo ir įsivertinimo metu gautus duomenis mokyklos veiklos tobulinimui? Ar reikia mokyklos veiklos tobulinimo plano, ir Read more about Kaip planuojame mokyklos veiklos tobulinimą?[…]
Parodoje „Gudragalvis“ pristatys naujausias mokymo ir sporto priemones, edukacinius žaidimus. „Labochema LT“ demonstruos žmogaus širdies ir kaukolės modelius, mechanikos rinkinį fizikos klasei ir atsinaujinančių energijos šaltinių modelius bei patars, kaip visa tai praktiškai panaudoti klasėje. ,,Baltų lankų“ vadovėliai“ eksponuos priešmokyklinio ugdymo priemonę „Katino dienos“, vadovėlių seriją pradiniam ugdymui „Vaivorykštė“, naujus lietuvių kalbos ir literatūros vadovėlius Read more about Stendų lankymas[…]
Kaip metodinę veiklą supranta mokyklos? Ką šiandien veikia mokyklų metodiniai būreliai, kokius tikslus sau kelia? Kaip įtraukiami mokytojai? Kokios mokyklos ir savivaldybės metodinės veiklos sąsajos, kaip mokyklų aktualijos atenka į savivaldybės metodinės tarybos akiratį ir atvirkščiai? Kokia metodinė veikla reikalinga šiandienos mokykloje? Šiuos klausimus nagrinėsime drauge su renginio lektoriais. Renginys skiriamas mokyklų metodinių grupių, būrelių Read more about Metodinė veikla mokykloje[…]
Renginyje pristatysime, kokia naujausiųjų technologijų (micro:bit mini kompiuterių programavimo, 3D spausdintuvų) nauda švietime, kokie įrankiai ateityje gali būti sukuriami pagal šias technologijas, kokios tendencijos ateityje įsigalės šioje srityje.
Mes visi esame priklausomi vienas nuo kito, todėl žodžiai, vaizdai, mintys mums daro labai didelę įtaką. Net būdami fiziškai sveiki, galime jaustis labai nevykusiai dėl savo emocinės būsenos. Darbas su žmonėmis (ypač mokymas) sekina ir stiprina. Kaip būti, išlikti, tapti emociškai sveikais ir padėti sustiprėti kitiems?
Pasitikėjimo savimi stiprinimas ir sprendimų darymo kompetencijos turėtų būti aktyviau įtraukiamos į ugdymo procesą, tačiau informacijos šiomis temomis ne tiek jau ir daug. Pagvildensime šias temas plačiau, kad naudos turėtumėte ir asmeniškai, ir būtų ką grįžus papasakoti mokiniams. Kaip ugdyti sprendimų darymo kompetencijas: įsitikinimų poveikis mūsų aplinkai; tinkamas įsitikinimų formavimas; praktinio proto pažinimas; veiksmas kaip Read more about Stiprios mintys virsta veiksmais[…]
Renginyje susipažinsite su patyrimo pedagogikos svarba augant jaunam žmogui, taip pat neformaliojo ugdymo svarba ir gerąja patirtimi. Pranešime kelsime klausimą apie patyrimo pedagogikos poreikį šiuolaikinio jauno žmogaus ugdymosi procese ir augime. Lektorius dalysis realiais pavyzdžiais, kaip tai yra daroma pasaulio mastu, taikant skautiškus ugdymo metodus (pasaulio skautiškų centrų praktika), kokie metodai taikomi Lietuvoje, kokia tokio Read more about Patyrimo pedagogikos praktiškumas jaunimo neformaliame ugdyme – geroji praktika[…]
Šiandieninė mokykla sunkiai įsivaizduojama be inovatyvių metodų pamokoje, pasitelkiant informacinių technologijų įrankius. Renginyje praktiškai susipažinsite su „Microsoft Edge“ ir „One Note“ įrankių panaudojimo galimybėmis.Naudodamiesi „Microsoft Edge“ įrankiu, rengsime pamokos medžiagą, mokysimės ją redaguoti, pasižymėti svarbiausius aspektus, pastabas. Sukurtus dokumentus talpinsime „One Note“, bendrinsime vieni su kitais ir, redaguodami vieni kitų užduotis, susipažinsime su „One Note“ Read more about „Microsoft Edge“ ir „One Note“ pamokoje[…]
Vienas iš pilietiškumo ugdymo uždavinių yra siekti, kad mokiniai aktyviai ir atsakingai dalyvautų mokyklos, vietos bendruomenės ir visuomenės gyvenime. Dalyvavimas ir pokyčių inicijavimas bendruomenėje – tai ypač svarbi ugdomosios veiklos sritis, skirta praktiniams mokinių gebėjimams ugdytis. Praktinius atsakingo pilietinio dalyvavimo gebėjimus mokiniai gali išsiugdyti tik patys aktyviai dalyvaudami pilietinės (politinės) bendruomenės gyvenime. Jaunimo politikos dvidešimtmečio Read more about Jaunas žmogus savanoriškoje veikloje: galimybės ir nauda[…]
Labai svarbu, kaip mokykla geba lanksčiai reaguoti į švietimo sistemos pokyčius, užtikrinti specialiųjų poreikių mokinių socializaciją, neformalųjį švietimą. Ugdymo aplinkų pritaikymas gerina teikiamų paslaugų kokybę ir prieinamumą. Renginyje aptarsime, kaip tikslingai kurti edukacines aplinkas, ugdant specialiųjų poreikių mokinius. Svarbi sėkmingo strategijos ,,Mokykla visiems“ įgyvendinimo prielaida – kryptingas bendradarbiavimas su socialiniais partneriais. Lektorės dalysis patirtimi – Read more about Edukacinių erdvių kūrimo svarba šiandieninėje mokykloje[…]
Gyvenimas sparčiai kinta. Šiuolaikinis mokinys tampa modernaus pasaulio, užvaldyto IT ir gausybės informacijos šaltinių, dalimi. Tačiau svarbiausi dalykai nesikeičia: mokykloje gimnazistui reikia siekti išsilavinimo, tobulėti, rasti bendrą kalbą su bendraamžiais ir mokytojais, išmokti disciplinos, plėsti savo akiratį, bręsti kaip asmenybei. Per visus mokymosi metus mokinį lydi klasės auklėtojas. Šiandien būti klasės auklėtoju nėra lengva. Nuo Read more about Klasės auklėtoja? Misija (ne)įmanoma![…]
Pranešimo klausytojai bus supažindinami su šachmatų nauda vaiko ugdymui(si). Kartu ieškosime atsakymo į klausimą, kodėl Nobelio premijos laureatai (pvz., Albertas Enšteinas), žinomi verslo atstovai (pvz., Bilas Geitsas), pasaulinio garso menininkai (pvz., Salvadoras Dali), atlikėjai (pvz., Frenkas Sinatra, Madona), kompozitoriai (pvz., Liudvikas van Bethovenas) ir kiti įvairių profesijų atstovai (pvz., Izaokas Niutonas, Kristupas Kolumbas, Benjaminas Franklinas, Read more about Kodėl šachmatai naudingi vaiko ugdymui(si)?[…]
Ar skiriasi skaitymo strategijos, taikomos mokant(is) kalbos ir kitų dalykų? Jei taip, kuo jos skiriasi? „Kiti dalykai“ – turima galvoje ne tik matematika, gamtos ar socialiniai mokslai, bet ir literatūra. Skaityti ir suprasti tekstą kaip literatūros kūrinį – tai ne tas pats, kaip skaityti ir suvokti tekstą, t. y. tai, kas parašyta. Kalbinis raštingumas yra Read more about Kalbinis ir dalykinis raštingumas: skaitymo strategijų specifika[…]
Renginys skirtas gamtos mokslų mokytojams, besidomintiems įvairiomis mokymo priemonėmis ir metodais. Pranešėjas – fizikos ir matematikos mokytojas praktikas, kuris naudoja tradicines priemones ir metodus, o naujoves taiko tik tada, kai jos duoda akivaizdų rezultatą. Kompiuterizuotos laboratorijos – pasiteisinusi naujovė. Jas saikingai ir tikslingai naudojant, pagerėja tradicinis mokymas. Norint suprasti gamtos mokslus, būtina nuolat stebėti supantį pasaulį Read more about Tradicinis mokytojas ir kompiuterizuoti eksperimentai[…]
Seminaras skirtas pradinių klasių mokytojams, besidomintiems integruotu ugdymu, organizuojantiems ugdymą savo klasėse temomis, naikinantiems ribas tarp mokomųjų dalykų, labiau siejantiems ugdymą su mokinių gyvenimiška patirtimi. Kalbėsime apie tai, kaip kūrybiškai taikyti įvairias ugdymo strategijas ir kaip atsižvelgti į kiekvieno mokinio asmeninius poreikius bei galimybes. Supažindinsime mokytojus su integruoto ugdymo vadovėlio „Vaivorykštė“ naujienomis. Lektoriai: Saulius Vilutis Read more about Be sienų tarp dalykų[…]
Elektroniniai dienynai jau baigia pakeisti pažymių knygeles, tačiau, atsižvelgiant į naujus vaikų, tėvų ir mokytojų poreikius, keičiasi ir technologinės programos. Šiais metais pristatomas naujas elektroninis EDUKA dienynas, kviečiantis kiek kitaip pažvelgti į mokinių vertinimą ir suteikti jam daugiau lankstumo bei individualumo. Apie besikeičiančias elektroninio dienyno funkcijas ir jų taikymą bus pasakojama pasitelkiant dienyno aplinkos demonstravimą, Read more about EDUKA dienynas – šiuolaikiškas mokytojo pagalbininkas[…]
Pristatoma VGTU su partneriais kuriama nuotolinio ugdymo technologijos mokslų srityje platforma „Ateities inžinerija“ ir jos palaikoma ugdymo aplinka, kuri įgalins mokinius atlikti savarankiškus darbus inžinerijos ir ekonomikos srityse. Bus pristatomi šie neformaliojo ugdymo moduliai: 1) „Android“ mobiliųjų įrenginių programavimas“; 2) „Bitkoinai: virtualiųjų valiutų technologijos“; 3) „Darni gyvenamoji aplinka“; 4) „Išmanioji statyba“; 5) „Naujo pramonės gaminio Read more about Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ pristatymas[…]
Seminaras skirtas VGTU nuotolinio ugdymo technologijos mokslų srityje platformos „Ateities inžinerija“ neformaliojo ugdymo įgyvendinimo praktiniams klausimams. Bus aptariami šie platformos neformaliojo ugdymo moduliai: 1) „Android“ mobiliųjų įrenginių programavimas“; 2) „Bitkoinai: virtualiųjų valiutų technologijos“; 3) „Darni gyvenamoji aplinka“; 4) „Išmanioji statyba“; 5) „Naujo pramonės gaminio kūrimas“; 6) „Robotika ir biomechanika praktiškai“; 7) „Sėkmingas investavimas ir verslo Read more about Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ seminaras[…]
VGTU su partneriais kuriama nuotolinio ugdymo technologijos mokslų srityje platforma „Ateities inžinerija“ teiks nuotolinio ugdymo(si) turinio ir metodinę medžiagą, informacinių technologijų įrankius ir konsultacijas, įgalinančius mokinius atlikti savarankiškus darbus plačioje šiuolaikinių technologijų srityje – nuo naujų originalių produktų kūrimo bei robotikos iki ekonomikos bei finansų inžinerijos. Siekdami bendrai sukurti ir optimaliai plėtoti tokią nuotolinio ugdymo Read more about Diskusija „Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ galimybės formaliajame ir neformaliajame ugdyme“[…]
Ar informacinės technologijos gali padėti ugdyti kūrybiškumą? Kokios galimos interpretacijos, kuriant savo tautinio kostiumo variantą? Renginyje praktiškai prie kompiuterių galėsite išbandyti vieną iš dviejų siūlomų kūrybinių užduočių.
2016 m. spalio 18 d. Lietuvos Respublikos Seimas priėmė LR švietimo įstatymo pataisas, kuriose apibrėžtos smurto ir patyčių sąvokos, reglamentuota apsauga nuo smurto švietimo įstaigose, numatyta, kad LR švietimo ir mokslo ministerija turi parengti rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose. Renginyje pristatysime šių rekomendacijų nuostatas, saugumui mokykloje užtikrinti būtinus komponentus, prevencinių programų naudą, kuriant saugią Read more about Smurto prevencija. Ką darysime, kad mokykloje būtų gera ir saugu?[…]
Kokias problemas padeda spręsti prevencinės veiklos vykdymas mokykloje? Kiek prevencinėse programose dalyvauja šalies mokyklų, mokytojų ir mokinių? Ar visos mokyklos turi vienodas galimybes įgyvendinti prevencines programas? Kaip mokyklos pasirenka, kokią prevencinę programą įgyvendinti? Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro atlikta apklausa apie prevencinių programų įgyvendinimą mokyklose 2015–2016 mokslo metais padėjo atsakyti į šiuos klausimus ir atskleidė Read more about Prevencinių programų įgyvendinimas mokyklose 2015–2016 mokslo metais[…]
Renginyje supažinsite su priemonėmis, skirtomis vertinti kalbos raidą ir ugdyti kalbą. 5–7 metų vaiko kalbos raidos vertinimo metodika „Urtės ir Motiejaus diena“ skirta logopedams, vertinantiems vaiko kalbinius gebėjimus. Kalbos raidos vertinimo metodika padeda specialistams išanalizuoti vaiko kalbinių gebėjimų stipriąsias ir silpnąsias puses, pateikti apibendrintus tyrimo rezultatus. Priemonė „Kalbos ugdymo komplektas“ skirta ikimokyklinio ugdymo įstaigose, bendrojo Read more about Ikimokyklinio ir ankstyvojo mokyklinio amžiaus vaikų kalbėjimo ir kalbos sutrikimų įveikimas[…]
Nors lietuvių kalbos tarmės yra vienas iš etninės tapatybės rodiklių, šiandien jos dažnai priimamos kaip pasenusios ir visiškai neaktualios. Pranešime pristatoma esama lietuvių kalbos tarmių padėtis, šiuolaikinių tarmių suvokimas plačiojoje visuomenėje, praktiniai tarmių mokėjimo aspektai, taip pat aptariamas tarmės mokėjimo ir emigracijos ryšys.
Kiekvienas pedagogas per pamokas susiduria su sudėtingu uždaviniu – vis sunkiau per pamokas sudominti šiuolaikinius mokinius. Norint sutelkti vaikų dėmesį, labai svarbu naudoti įvairias informacines technologijas. 3D mokomieji objektai – viena iš priemonių, įtraukiančių į ugdymo procesą net mažiausiai motyvuotus mokinius. Pranešime atsakysime į šiuos klausimus: kokią naudą ugdymo procesui teikia 3D mokomieji objektai; kaip Read more about 3D mokomasis kinas per pamokas. Kaip tai padeda pasiekti geresnių mokymosi rezultatų?[…]
Šiandieniniai vaikai yra pirmoji karta, augusi ir brendusi su skaitmeninėmis technologijomis. Nuo mažų dienų jie kiekvieną dieną praleidžia su kompiuteriais, vaizdo žaidimais, skaitmeniniais muzikos grotuvais, telefonais ir kitomis technologijomis. Taigi, norint sutelkti vaikų dėmesį, būtina naudoti inovatyvias edukacines priemones. Pranešime bus pristatomi inovatyvūs žaislai, skirti ikimokyklinio amžiaus vaikams, susipažinsite su interaktyviosiomis lentomis ir jų panaudojimo Read more about Inovatyvios priemonės šiuolaikiniams darželinukams[…]
Technologijoms sparčiai skverbiantis į ugdymo procesą, šiuolaikiniai vaikai turėtų būti mokomi pasitelkiant pačias moderniausias skaitmenines priemones. Jos suteikia daugiau vizualizacijos, interaktyvumo galimybių, yra patrauklesnės patiems vaikams. Renginyje aptarsime, kaip galima patobulinti mokymo procesą, naudojantis naujausiomis technologijomis – kalbėsime apie darbą išmaniojoje klasėje su planšetiniais kompiuteriais: planšetinių kompiuterių suderinimas su „Smart“ interaktyviosiomis programomis; apklausos programos „Response Read more about Darbas su planšetiniais kompiuteriais išmaniojoje klasėje: „Smart“ programinės įrangos „Response 2“ panaudojimas ugdymo procese[…]
Renginyje aptarsime, kaip taikyti inovatyvius mokymo(si) metodus, ugdant mokinių klausymo, skaitymo, kalbėjimo ir rašymo gebėjimus, naudojantis „Robotel“ kalbų mokymo laboratorija. Bus demonstruojamos mokinių atliktų darbų ir vaizdo pamokų ištraukos. Kaip ši technologija gali pagerinti anglų kalbos mokymo ir mokymosi kokybę? Tinkamai taikoma ši technologija pamokose padeda tobulinti ugdymą ir turi akivaizdžių pranašumų, vizualizuojant ir įgarsinant Read more about Kaip „Robotel“ kalbų laboratorijos programinė įranga padeda mokytis anglų kalbos?[…]
Seminare bus pristatomi mokyklinės įrangos gamintojų mokomieji rinkiniai gamtos mokslų pamokoms ir laboratoriniams darbams, laboratoriniai baldai, klasės išplanavimo pasiūlymai. Taip pat bus pristatytos tiekėjo siūlomos naujovės ir patariama, kaip optimizuoti eksperimentinius rinkinius. Seminare bus demonstruojami keli prietaisai ir atliekami bandymai, naudojant „Cassy 2“ valdiklį.
Pedagogai bus supažindinami su leidyklos „Gudragalvis“ išleistomis ir platinamomis edukacinėmis priemonėmis, skirtomis vaikams sveikatinti. Bus dalijamasi sukaupta metodine patirtimi, aptariamos priemonių panaudojimo galimybėmis. Siužetinės kortelės – per pasakojimą mokomasi sveikos gyvensenos. Kortelių rinkiniai („Sveika diena“, „Emos dantukų istorijos“) padeda vaikams mokytis dienos režimo, sveikos gyvensenos pradmenų, supažindina su dantų higienos svarba. Mokomasi pažinti emocijas, jausmus, Read more about Paskaita-užsiėmimas „Edukacinės priemonės vaikų sveikatinimui“[…]
Ar gali aplinkos tyrimas, informacijos paieška, interaktyvaus žemėlapio kūrimas būti įdomūs ir įtraukiantys? Žinoma, gali, jei tai darai, pritaikydamas geoinformacines sistemas – GIS! Neformaliajame švietime GIS technologijos vertingos tuo, kad skatina pažinimą, kūrybiškumą, tinkamos grupiniams užsiėmimams. Organizuojant darbą kaip projektinę veiklą, galima pritraukti skirtingomis sritimis besidominčius jaunuolius (vieni renka duomenis, kiti kuria filmukus ar fotografuoja, Read more about Geografinės informacinės sistemos kūrybiškoms projektinėms veikloms[…]
Ši praktinė veikla pagrįsta Forumo teatro metodų taikymu įvairių dalykų pamokose ar neformaliajame ugdyme. Pagal tam tikrą metodiką kuriamos improvizuotos situacijos padeda veiksmingai spręsti konfliktines situacijas klasėje, kolektyve, buriant klasės bendruomenę drauge su tėvais. Taikant Forumo teatro metodiką, skatinamas mokinių kritinis mąstymas, sudaromos galimybės pažvelgti į situaciją netikėtais rakursais, ugdomas mokinių sąmoningumas, pilietiškumas, visuomeniškumas.
Vienas didžiausių iššūkių, su kuriuo susiduria šiandienos visuomenė, – kaip parengti mokinius ateities profesijoms. Sėkmingas vaiko ugdymas karjerai tampa vienu svarbiausių kiekvienos mokyklos (nesvarbu, ar ji vykdo formaliojo, ar neformaliojo ugdymo programas) bendruomenės uždavinių. Ir nors šiandien sunku nuspėti, kokius darbus dirbs mūsų vaikai, galime imtis veiksmų, padedančių jiems lengviau prisitaikyti prie ateities iššūkių. Vienas iš Read more about Kokia karjeros ugdymo sėkmės formulė?[…]
Kaip sudėtingą geografijos temą atskleisti įdomiai ir šiuolaikiškai? Pasitelkite geoinformacines technologijas – GIS! Mokykloje, kaip sako ir pats „geografinės informacijos“ pavadinimas, GIS technologijos padeda atskleisti dalyko turinį per interaktyvų žemėlapį. Socialinių ir gamtos mokslų dalykuose, kuriuose tiriama artimoji, šalies, regioninė, pasaulio aplinka, GIS technologijos suteikia įrankių ir metodų objektams, reiškiniams vertinti, analizuoti. Informacinių technologijų pamokose, Read more about Geoinformacinės sistemos – priemonė ir turinys integruotai geografijos (pasaulio pažinimo) ir informatikos pamokai[…]
Seminare bus pristatomi EMA pratybų įrankiai, skirti analizuoti mokinių gebėjimus ir pažangą. Automatizuota EMA mokymosi rezultatų analizė apima diagnostinius testus, skirtus mokslo metų pradžioje įvertinti mokinius tolesniam mokymo(si) lygmeniui, temos analizė, skirta įvertinti, kas ir kaip sekėsi mokiniams, analizuoti mokinio gebėjimus ir žinių sritis, kur yra spragų, ką reikia labiau pasimokyti. Seminare lektorė pasidalys savo Read more about Automatizuota EMA mokymo(si) rezultatų analizė kiekvienai pamokai pradinėse klasėse[…]
Seminare bus pristatomi EMA pratybų įrankiai, skirti analizuoti mokinių gebėjimus ir pažangą. Automatizuota EMA mokymosi rezultatų analizė apima diagnostinius testus, skirtus mokslo metų pradžioje įvertinti mokinius tolesniam mokymo(si) lygmeniui, temos analizė, skirta įvertinti, kas ir kaip sekėsi mokiniams, analizuoti mokinio gebėjimus ir žinių sritis, kur yra spragų, ką reikia labiau pasimokyti. Seminare lektorė pasidalys savo Read more about Automatizuota EMA mokymo(si) rezultatų analizė kiekvienai pamokai[…]
Pranešime parodoma, kokiomis formomis dabartinėje mokykloje diegiama bendrinės kalbos ideologija, kaip mokoma bendrinės kalbos normų ir kiek paveikus šis modelis. Remiamasi mokinių baigiamųjų lietuvių kalbos ir literatūros darbų kalbos tyrimais ir mokytojų lituanistų – baigiamųjų darbų vertintojų – apklausos rezultatais. Kartu su auditorija bus ieškoma atsakymo į klausimus, kas yra dabartinės bendrinės kalbos etalonas ir Read more about Kalbos normos mokykloje: kur ieškoti etalono?[…]
Paskaitos tikslas – supažindinti su pagrindinėmis streso ir jo valdymo teorijomis ir šių teorijų praktinio pritaikymo galimybėmis.Kas yra stresas ir kaip jį geriau valdyti? Paskaitoje bus supažindinama su termino „stresas“ reikšme ir šio termino vartojimo problematiškumu. Bus pristatomos pagrindinės streso teorijos, streso priežastys ir pasekmės, teigiami ir neigiami streso aspektai, įveikimo būdai. Paskaitoje bus paaiškintos Read more about Paprasti atsipalaidavimo ir psichologinės įtampos mažinimo būdai[…]
Renginio forma – pranešimas-diskusija. Kalbėsime ir diskutuosime apie tai, KODĖL reikia keisti ugdymo praktiką; KĄ mokykla galėtų ar turėtų veikti, kurdama GERĄ MOKYKLĄ (galimybės, pavyzdžiai, duomenys); KAIP naudoti duomenis, siekiant geresnės kokybės ir kiekvieno mokinio pažangos; KAIP plėtoti ir stiprinti mokyklų ir švietimo centrų bendradarbiavimą; KAIP mokosi mokytojai švietimo centruose; KAIP steigėjui panaudoti vertinimo duomenis Read more about Geros mokyklos kūrimas. Kodėl? Ką? Kaip?[…]
Kviečiame susipažinti su dinamiško valdymo idėjomis ir pagrindine praktika – sociokratiniu susirinkimo modeliu. Aptarsime ir praktiškai išbandysime, kaip organizuoti susirinkimus, kuriuose būtų užtikrintas atstovavimas nuomonėms, žmonių įsitraukimas, konstruktyvus argumentavimas ir pagrįsti susitarimai. Metodas rekomenduojamas susirinkimams, kuriuose priimami svarbūs veiklos organizavimosi (politiniai) sprendimai. Taigi galėtų būti naudingas švietimo įstaigų tarybų, administracijos, metodinių padalinių ir pan. susirinkimams.
2017 m. rugsėjo mėn. pradedamas įgyvendinti brandos darbas. Šis naujas vertinimo įrankis papildo dabartinę mokinių pasiekimų išorinio vertinimo sistemą. Brandos darbo vertinimo kriterijai leidžia įvertinti mokinio dalykines ir bendrąsias kompetencijas. Pranešime bus pristatoma, kokia metodinė medžiaga yra parengta ir paskelbta, aptariama, kaip planuotis brandos darbo pasirinkimus, kokie numatomi brandos darbo rengimo ir vertinimo saugikliai, užtikrinantys Read more about Brandos darbas: pagrindiniai principai ir įgyvendinimas[…]
„Kiekvienoje mokykloje būtinai turi atsirasti asmuo – technologijos koordinatorius – išmanantis ugdymą ir IT, kuris gebėtų rūpintis mokyklos informacinės sistemos plėtra, nuolatine mokyklos pedagogų kvalifikacijos raida, padėtų mokytojams integruoti įvairių dalykų mokymą ir kompiuterių taikymą bei sinchronizuotų įvairias IT diegimo sritis.“ (IKT diegimo Lietuvos švietime strategija, 2000 m.). Renginyje bus pristatomi kompiuteriai su „Chrome“ ir Read more about Informacinių kompiuterinių technologijų koordinatoriaus veikla mokykloje[…]
Renginyje sužinosite, kaip AIKOS – atvirą informavimo, konsultavimo ir orientavimo sistemą – panaudoti mokytojų veikloje. Aptarsime AIKOS kaip informavimo įrankį ir el. portfelio teikiamas galimybės (vartotojų registraciją, įrankio funkcionalumus). Susipažinsite su kelių projektų rezultatų panaudojimu mokytojo veikloje: „Perkeliamųjų gebėjimų vertinimas, 2020“ (aptarsime perkeliamųjų (bendrųjų) gebėjimų vertinimą, mokymosi modelius) ir „PhenoloGIT: vietovės duomenų analizė ir mobilusis Read more about AIKOS ir tarptautinių projektų rezultatų panaudojimas mokytojo veikloje[…]
Bandymai ir eksperimentai – vienas aktyvių būdų pažinti mus supantį pasaulį, jie padeda nuo mažens ugdytis mokslinį raštingumą. Renginyje sužinosite apie: mokslinių darbo įgūdžių lavinimą pradinėse klasėse, atliekant eksperimentus; mokslinio tyrimo metodų taikymą pasaulio pažinimo pamokose. Lektorės pasidalys asmenine darbo patirtimi – pristatys pradinių klasių chemijos eksperimentų rinkinį „Comelsen Experimenta“, aptars eksperimento vykdymo etapus, pasakos Read more about Efektyvaus mokymo(si) laboratorija: eksperimentai 1–4 kl. mokiniams per pasaulio pažinimo pamokas[…]
Kaip mes suprantame „Mokymasis visą gyvenimą“? Ar tai tik skambi frazė? Pakalbėkime, kaip iš tikrųjų mes mokomės ir tobulėjame. Šiame pranešime aptarsime mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius ir galimybes, dermę su švietimo strategijos nuostatomis ir reikalavimais mokytojo kompetencijai. Kalbėsime, kaip galima persikvalifikuoti ir įskaityti neformaliai įgytas kompetencijas. Diskutuosime apie mokytojų profesinio tobulėjimo galimybes, poreikius ir problemas. Read more about Kaip galime ir norime tobulėti?[…]
Asmeniniams ir socialiniams įgūdžiams tenka svarbi vieta ugdymo procese. Sustiprinus šiuos mokinių įgūdžius, jie geba geriau bendrauti, bendradarbiauti, būti savarankiškais, pasitikėti savimi, jausti atsakomybę už save ir kitus, spręsti savo problemas, taip pat kuriamos empatijos užuomazgos ir geranoriškumas kitų atžvilgiu. Lektorės praktiškai pristatys keletą ugdomųjų metodų ir pasidalys konkrečia patirtimi, kaip juos panaudoti ugdymo procese, Read more about Asmeninių ir socialinių įgūdžių ugdymo svarba ir ypatumai[…]
Gyventi protingai ir dorai yra iššūkis. Kiekvieno žmogaus elgesį veikia kitų žmonių elgesys ir aplinka. Tad ir susivokti bei pasirinkti savo gyvenimo kelią gali trukdyti noras įtikti kitiems žmonėms. Be to, mus supa daugybė malonumų… Todėl svarbu žinoti savo elgesio pasekmes ir daryti teisingus sprendimus. Per šį praktinį užsiėmimą bus aptariama, kaip, pasitelkiant situacijos analizę, Read more about Žinant elgesio pasekmes, smagu daryt teisingus sprendimus[…]
Nors Lietuvoje netrūksta itin gabių mokytojų, medijos žurnalistų lūpomis dažniausiai pasakoja mums, ko mokykloje trūksta, kas yra negerai… Kokį mokyklos (mokytojo) vaizdą jos formuoja? Ar tai stichinis procesas, ar kryptinga, apgalvota komunikacija? Kokią įtaką medijų piešiamam mokytojo ir mokyklos portretui daro pati mokykla? Ar šį procesą galima valdyti? Kaip pačios mokyklos ir mokytojų asociacijos gali Read more about Mokytojo įvaizdis visuomenėje. Kaip mes prie jo prisidedame?[…]
Ar mokykla jau galėtų sėkmingai pereiti nuo žinių ir supratimo į kompetencijų ugdymą? Ugdymo(si) kokybės lygis mokykloje kyla, jei visos, o ne vieno ar kelių dalykų pamokos atitinka šiuolaikinę kokybę. Tinkamai įveiklinus instucionalizuotą kokybės vadybos instrumentą – veiklos kokybės įsivertinimą, realu veiksmingai tobulinti visų dalykų pamokų kokybę. Taigi renginyje aptarsime, kokius esminius dalykus turėtų žinoti Read more about Kaip tinkamai įveiklinti pamokos kokybės įsivertinimą?[…]
Renginyje susipažinsite su patyrimo pedagogikos svarba augant jaunam žmogui, taip pat neformaliojo ugdymo svarba ir gerąja patirtimi. Pranešime kelsime klausimą apie patyrimo pedagogikos poreikį šiuolaikinio jauno žmogaus ugdymosi procese ir augime. Lektorius dalysis realiais pavyzdžiais, kaip tai yra daroma pasaulio mastu, taikant skautiškus ugdymo metodus (pasaulio skautiškų centrų praktika), kokie metodai taikomi Lietuvoje, kokia tokio Read more about Patyrimo pedagogikos praktiškumas jaunimo neformaliame ugdyme – geroji praktika[…]
Savo kasdieniame darbe pastebime, kad siužetinių pasakų pamokų konstrukcija yra patraukli, motyvuojanti mokinius, skatinanti aktyviai veikti. Mokiniai nejučia įsitraukia į šią veiklą lyg žaidimą. Su kolegomis pasidalysime asmenine patirtimi, kaip, pasitelkiant informacines kompiuterines technologijas ir kuriant „pasakų labirintus ar žaidimus“, pamoką paversti pasaka, kurioje pagrindinis veikėjas yra pats mokinys. Užsiėmime kviesime pasimokyti kaip: sukurti animuotas Read more about Kaip pamoką paversti pasaka, motyvuojančia sėkmei?[…]
Šiuolaikinių, mokymosi motyvacijos stokojančių ir gabių vaikų ugdymui labai reikalingos vienos kitas papildančios ir popierinės, ir skaitmeninės mokymo(si) priemonės. Pranešime, skirtame pradinių klasių mokytojams, išgirsite apie EDUKA klasės aplinkoje pateiktas elektronines vadovėlių versijas, papildomas skaitmenines matematikos užduotis pradinukams ir daugelį kitų mokytojų darbą lengvinančių sprendimų. Per pamoką pademonstruosime papildomas skaitmenines matematikos užduotis, kurios pradinukams parengtos Read more about Virtuali mokymo(si) aplinka „EDUKA klasė“ pradiniame ugdyme[…]
Renginys skirtas pedagogams, besidomintiems integruotu mokymu. Šių dienų kapitalas – kūrybingas Žmogus. Todėl mokomųjų dalykų integracija yra Z kartos mokinio holistinio požiūrio į gyvenimo tikrovę ugdymas mokant mąstyti ir savarankiškai, kūrybiškai spręsti problemas, daryti atradimus, patirti nuotykį pamokoje. Renginyje pateikta teorinė ir praktinė medžiaga atskleis: ugdomosios veiklos pertvarkymo galimybes, organizuojant integruotą mokymą pagrindinėje mokykloje; integruotų Read more about Integruotas ugdymas: pamokos kitaip[…]
Pristatoma VGTU su partneriais kuriama nuotolinio ugdymo technologijos mokslų srityje platforma „Ateities inžinerija“ ir jos palaikoma ugdymo aplinka, kuri įgalins mokinius atlikti savarankiškus darbus inžinerijos ir ekonomikos srityse. Bus pristatomi šie neformaliojo ugdymo moduliai: 1) „Android“ mobiliųjų įrenginių programavimas“; 2) „Bitkoinai: virtualiųjų valiutų technologijos“; 3) „Darni gyvenamoji aplinka“; 4) „Išmanioji statyba“; 5) „Naujo pramonės gaminio Read more about Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ pristatymas[…]
VGTU su partneriais kuriama nuotolinio ugdymo technologijos mokslų srityje platforma „Ateities inžinerija“ teiks nuotolinio ugdymo(si) turinio ir metodinę medžiagą, informacinių technologijų įrankius ir konsultacijas, įgalinančius mokinius atlikti savarankiškus darbus plačioje šiuolaikinių technologijų srityje – nuo naujų originalių produktų kūrimo bei robotikos iki ekonomikos bei finansų inžinerijos. Siekdami bendrai sukurti ir optimaliai plėtoti tokią nuotolinio ugdymo Read more about Diskusija „Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ galimybės formaliajame ir neformaliajame ugdyme“[…]
Seminaras skirtas VGTU nuotolinio ugdymo technologijos mokslų srityje platformos „Ateities inžinerija“ neformaliojo ugdymo įgyvendinimo praktiniams klausimams. Bus aptariami šie platformos neformaliojo ugdymo moduliai: 1) „Android“ mobiliųjų įrenginių programavimas“; 2) „Bitkoinai: virtualiųjų valiutų technologijos“; 3) „Darni gyvenamoji aplinka“; 4) „Išmanioji statyba“; 5) „Naujo pramonės gaminio kūrimas“; 6) „Robotika ir biomechanika praktiškai“; 7) „Sėkmingas investavimas ir verslo Read more about Nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ seminaras[…]
Kaip mokykla gali organizuoti kiekvieno mokinio individualios pažangos vertinimo ir įsivertinimo procesus? Kaip, sistemingai stebint mokinių individualią pažangą, galima nustatyti kiekvieno mokinio mokymosi sunkumus ir teikti tikslingą mokymosi pagalbą? Bus dalijamasi Šiaulių Salduvės progimnazijos patirtimi, sukaupta taikant priemones, padedančias kurti mokymuisi palankią aplinką ir skatinant individualią kiekvieno mokinio pažangą. Aptarsime, kaip galima siekti ugdyti sąmoningą, Read more about Individualios mokinių pažangos stebėsenos sistema[…]
Renginio dalyviai susipažins su galimybėmis dalyvauti Saugesnio interneto centro veikloje. Interaktyvių žaidimų forma jie išmoks: – supažindinti vaikus su egzistuojančiomis rizikomis ir grėsmėmis internete; – užduoti vaikams klausimus apie bendravimo internete ypatumus ir kartu išsiaiškinti savo žinių lygį; – parinkti profilio internete nuotraukas. Pedagogai, ieškantys būdų, kaip telkti mokyklos bendruomenę, užtikrinant saugią elektroninę erdvę mokiniams Read more about Saugesnio interneto veikla klasės auklėtojo darbe[…]
Pranešimo klausytojai bus supažindinami su šachmatų nauda vaiko ugdymui(si). Kartu ieškosime atsakymo į klausimą, kodėl Nobelio premijos laureatai (pvz., Albertas Enšteinas), žinomi verslo atstovai (pvz., Bilas Geitsas), pasaulinio garso menininkai (pvz., Salvadoras Dali), atlikėjai (pvz., Frenkas Sinatra, Madona), kompozitoriai (pvz., Liudvikas van Bethovenas) ir kiti įvairių profesijų atstovai (pvz., Izaokas Niutonas, Kristupas Kolumbas, Benjaminas Franklinas, Read more about Kodėl šachmatai naudingi vaiko ugdymui(si)?[…]
Renginyje aptarsime aktualius klausimus: kokių įgūdžių ir gebėjimų reikėtų turėti į mokyklą ateinančiam būsimajam pirmokui ir kaip jo neišgąsdinti daug reikalaujant. Kalbėsime apie tai, kaip pamažu parengti vaikus mokyklai. Renginyje bus pristatoma priešmokyklinio ugdymo priemonė „Katino dienos“. Lektorė: Aida Makutėnienė, Vilniaus darželis ,,Krivūlė“
SMART interaktyviosios lentos – populiariausios interaktyvios lentos ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Kviečiame apsilankyti renginyje, kuriame mes: pristatysime SMART interaktyviųjų lentų panaudojimo galimybes; papasakosime, kaip susikurti interaktyvią pamoką vos per 5 min.; parodysime naujausias SMART „Notebook“ programinės įrangos galimybes.
Šiandieniniai vaikai yra pirmoji karta, augusi ir brendusi su skaitmeninėmis technologijomis. Nuo mažų dienų jie kiekvieną dieną praleidžia su kompiuteriais, vaizdo žaidimais, skaitmeniniais muzikos grotuvais, telefonais ir kitomis technologijomis. Taigi, norint sutelkti vaikų dėmesį, būtina naudoti inovatyvias edukacines priemones. Pranešime bus pristatomi inovatyvūs žaislai, skirti ikimokyklinio amžiaus vaikams, supažinsite su interaktyviosiomis lentomis ir jų panaudojimo Read more about Inovatyvios priemonės šiuolaikiniams darželinukams[…]
Kviečiame į projekto „Medijų ir informacinis raštingumas“ metu vykdytų veiklų, seminarų, praktinių ir teorinių veiklų bei išteklių pristatymą. MIR – tai būtinosios kompetencijos (žinių, įgūdžių, nuostatų), leidžiančios piliečiams veiksmingai naudotis medijomis (spauda, radijo ir televizijos laidomis, kino filmais, reklama, internetu ir kt.), kitais informacijos šaltiniais (bibliotekomis, muziejais, archyvais), ir gebėjimai kritiškai vertinti gautą informaciją. Renginyje Read more about MIR mokykloje – ką gali mokytojas?[…]
Pranešimo pagrindas – dalijimasis asmenine patirtimi, į ugdymo procesą integruojant 3D objektus, padedančius veiksmingiau mokyti(s) ir kelti mokinių mokymosi motyvaciją. Pranešime pateikiama teorinė ir praktinė medžiaga, atskleidžia: 3D mokomųjų objektų integravimo į matematinio ir gamtamokslinio ugdymo pamokas patirtį; veiksmingesnio mokymo(si) ir mokinių motyvacijos kėlimo būdus; ugdymo integralumo, patrauklumo ir džiaugsmingumo skatinimo pamokose galimybes; šiuolaikinių ugdymo/si Read more about 3D mokomųjų objektų panaudojimas matematinio ir gamtamokslinio ugdymo pamokose[…]
Mokymasis bendradarbiaujant – viena veiksmingiausių mokymo ir mokymosi formų, padedančių ugdyti labai svarbias kompetencijas ir atsakomybę už savo bei draugų mokymosi rezultatus. Geriausia priemonė tokiai veiklai organizuoti – išmanieji įrenginiai, suteikiantys galimybes kartu kurti, stebėti vieniems kitų darbą, teikti pagalbą, vertinti kitus ir įsivertinti savo veiklą. Visose pagrindinėse kompanijos „Apple“ programėlėse jau veikia bendradarbiavimo funkcija. Read more about Kaip išmanieji įrenginiai gali padėti organizuoti mokymosi bendradarbiaujant veiklą?[…]
Pedagogai bus supažindinami su leidyklos „Gudragalvis“ išleistomis ir platinamomis edukacinėmis priemonėmis, skirtomis vaikams sveikatinti. Bus dalijamasi sukaupta metodine patirtimi, aptariamos priemonių panaudojimo galimybėmis. Siužetinės kortelės – per pasakojimą mokomasi sveikos gyvensenos. Kortelių rinkiniai („Sveika diena“, „Emos dantukų istorijos“) padeda vaikams mokytis dienos režimo, sveikos gyvensenos pradmenų, supažindina su dantų higienos svarba. Mokomasi pažinti emocijas, jausmus, Read more about Paskaita-užsiėmimas „Edukacinės priemonės vaikų sveikatinimui“[…]
Mokymasis bendradarbiaujant – viena veiksmingiausių mokymo ir mokymosi formų, padedančių ugdyti labai svarbias kompetencijas ir atsakomybę už savo bei draugų mokymosi rezultatus. Geriausia priemonė tokiai veiklai organizuoti – išmanieji įrenginiai, suteikiantys galimybes kartu kurti, stebėti vieniems kitų darbą, teikti pagalbą, vertinti kitus ir įsivertinti savo veiklą. Visose pagrindinėse kompanijos „Apple“ programėlėse jau veikia bendradarbiavimo funkcija. Read more about Kaip išmanieji įrenginiai gali padėti organizuoti mokymosi bendradarbiaujant veiklą?[…]
Kaip sudėtingą geografijos temą atskleisti įdomiai ir šiuolaikiškai? Pasitelkite geoinformacines technologijas – GIS! Mokykloje, kaip sako ir pats „geografinės informacijos“ pavadinimas, GIS technologijos padeda atskleisti dalyko turinį per interaktyvų žemėlapį. Socialinių ir gamtos mokslų dalykuose, kuriuose tiriama artimoji, šalies, regioninė, pasaulio aplinka, GIS technologijos suteikia įrankių ir metodų objektams, reiškiniams vertinti, analizuoti. Informacinių technologijų pamokose, Read more about Geoinformacinės sistemos – priemonė ir turinys integruotai geografijos (pasaulio pažinimo) ir informatikos pamokai[…]
Renginys skirtas supažindinti su naujais leidyklos „Baltų lankų“ vadovėliai“ lietuvių kalbos ir literatūros vadovėliais, kuriuose pateikiama nuosekli kalbos sistemos, teksto skaitymo ir suvokimo, teksto kūrimo mokymo(si) sistema. Renginio dalyviai susipažins su naujais vadovėliais, jų išskirtinumu, galės išbandyti vadovėlių autorių siūlomą medžiagą.
Ar gali aplinkos tyrimas, informacijos paieška, interaktyvaus žemėlapio kūrimas būti įdomūs ir įtraukiantys? Žinoma, gali, jei tai darai, pritaikydamas geoinformacines sistemas – GIS! Neformaliajame švietime GIS technologijos vertingos tuo, kad skatina pažinimą, kūrybiškumą, tinkamos grupiniams užsiėmimams. Organizuojant darbą kaip projektinę veiklą, galima pritraukti skirtingomis sritimis besidominčius jaunuolius (vieni renka duomenis, kiti kuria filmukus ar fotografuoja, Read more about Geografinės informacinės sistemos kūrybiškoms projektinėms veikloms[…]
Ar mokytojas, nesuprantantis, kokia yra mokinių kasdienybė internete, gali juos suprasti? Užsiėmime bus dalijamasi praktiniais patarimais, kaip mokytojams, naudojantis naujausiomis technologijomis ir socialiniais tinklais, bendrauti su mokiniais. Detaliai bus pristatyti socialiniai tinklai („Facebook“, „Instagram“, „Snapchat“), jų skirtumai ir bendravimo šiuose tinkluose taisyklės. Mokytojai išmoks naudotis šiais įrankiais ir kurti vaizdo turinį, kuriuo galėtų dalytis su Read more about Socialinių tinklų galimybės dirbant su Z karta[…]
Lektorius: prof. dr. Remigijus Bubnys (Šiaulių universitetas)
Renginio tikslas – plėtoti pedagogų kompetencijas apie mokinių savivaldų ir pesonalizuotą ugdymą(si). Sužinosite, kaip sudaryti sąlygas mokiniams, kad jie taptų savivaldūs, t. y., kaip padėti jiems išsikelti mokymosi tikslus, planuoti savo veiklą, kokias mokymosi strategijas naudoti, kaip veiksmingai naudoti grįžtamąjį ryšį, koreguoti savo veiklą? Mokinių mokymosi kontekste bus aktualizuojamos mokymąsi paremiančios strategijos. Per interaktyvias veiklas, Read more about Savivaldus ir personalizuotas ugdymasis: kaip išmokyti vaikus valdyti savo mokymąsi[…]
Lektorius: prof. dr. Remigijus Bubnys (Šiaulių universitetas)
Geros mokyklos koncepcija skaičiuoja jau antrus gyvenimo švietime metus. Renginio dalyviai išgirs trumpą Geros mokyklos koncepcijos esminių idėjų interpretaciją, bus skatinami permąstyti savo mokyklos praktiką koncepcijos idėjų kontekste. Plačiau panagrinėsime vieną iš Geros mokyklos koncepcijos sandų – lyderystę ir vadybą, o konkrečiau vieną iš aspektų – strateginį planavimą. Kalbėsimės apie dvi strategavimo galimybes: popierius gyvenimui Read more about Apie vadybą ir lyderystę: strateginis planavimas – prãsmės ar beprasmybės?[…]
Kokią įtaką mokinių pasiekimams turi mokymosi trukmės laikas? Kaip, naudojantis bendraisiais ugdymo planais, pagerinti mokinių pasiekimus? Kokiomis kitomis galimybėmis gali pasinaudoti mokykla, gerindama mokinių pasiekimus? Kaip laiku atpažinti mokinius, kuriems kyla mokymosi sunkumų? Kaip tikslingai suteikti mokymosi pagalbą visiems mokiniams, kuriems ji reikalinga? Kokiais įrodymais remtis, suteikiant mokymosi pagalbą? Namų darbai – mokymosi mokykloje tąsa. Read more about Mokinių pasiekimų gerinimas, pasinaudojant bendrųjų ugdymo planų galimybėmis[…]
Atnaujinant ugdymo turinį, svarbu susitarti, kodėl būtina tai daryti, kas bus atnaujinama ir kaip tai bus daroma. Ši konsultacija yra puiki proga ugdymo turinio rengėjams aptarti kartu su praktikais mokytojais ir mokyklų administracijos atstovais svarbiausius planuojamus pokyčius, ką būtina keisti ir tobulinti, kokie sprendimai reikalingi, siekiant aukštesnių mokinių pasiekimų, ir kokie numatomi projektai, kaip mokyklų Read more about Ugdymo turinio atnaujinimas. Kodėl? Ką? Kaip?[…]