Atnaujinant ugdymo turinį, siekiama daugiau laiko skirti aktualaus turinio nagrinėjimui ir gilinimui. Pranešime aptarsime dvi temas: „Medijose pateikiamų aktualijų nagrinėjimo galimybės pamokoje“ ir „Istorijos mokslo ir didaktikos aktualijos: mokslininkai mokytojams“.
1 tema. Medijose pateikiamų aktualijų nagrinėjimo galimybės pamokoje.
Gyvename pasaulyje, kuriame procesai vienoje jo dalyje daro įtaką įvykiams visai kitoje. Sekti, suprasti, turėti poziciją apie valstybės ir visuomenės gyvenimo aktualijas – brandaus ir atsakingo piliečio požymis.
Nuolatiniame informacijos sraute tiek mokytojams, tiek mokiniams gali kilti keblumų atsirenkant svarbią temą, patikimą informaciją, kokybišką komentarą. Aptarsime naujienlaiškį „Aš manau“ kaip pagalbinę priemonę svarbiausioms aktualijos nagrinėti.
2 tema. Istorijos mokslo ir didaktikos aktualijos: mokslininkai – mokytojams.
Lietuvos universitetų mokslininkai istorikai, remdamiesi savo naujausiais istorijos tyrinėjimais, parengė „Lietuvos istorijos CV“, kurioje susitarta dėl probleminių Lietuvos istorijos klausimų. Šioje pranešimo dalyje bus pristatytas „Mokytojo TV“ tiesioginių transliacijų ciklas „Lietuvos istorijos CV (curriculum vitae) – ką turi žinoti ir pabrėžti istorijos mokytojas“. Šiose laidose Lietuvos istorija analizuojama chronologiškai – nuo Lietuvos priešistorės iki nepriklausomybės atkūrimo. Taip pat įtraukiamos ir aktualios temos, tokios kaip medijų ir informacinis raštingumas, nacionalinis saugumas, informaciniai karai ir kt. Taip keliama istorijos ir pilietinio ugdymo mokytojų dalykinė kompetencija, pagrįsta naujausiais istoriniais tyrimais, analizėmis, įžvalgomis. Mokytojai savo atnaujintas žinias gali pritaikyti istorijos ir pilietiškumo pagrindų pamokose. Taip jie turi galimybę papildyti vadovėlio statišką medžiagą, kuri kartais yra nebeaktuali ar net pasenusi.
Registracija baigta.