Ar skiriasi skaitymo strategijos, taikomos mokant(is) kalbos ir kitų dalykų? Jei taip, kuo jos skiriasi? „Kiti dalykai“ – turima galvoje ne tik matematika, gamtos ar socialiniai mokslai, bet ir literatūra. Skaityti ir suprasti tekstą kaip literatūros kūrinį – tai ne tas pats, kaip skaityti ir suvokti tekstą, t. y. tai, kas parašyta. Kalbinis raštingumas yra bet kurio dalykinio raštingumo pagrindas. Bet ne daugiau!
Taigi aptarsime du dalykus: kokios skaitymo strategijos taikytinos ugdant kalbinį raštingumą ir kokios skaitymo strategijos tinkamos ugdant aukštesniojo lygio – dalykinį raštingumą.
Aiškindamiesi kalbinio raštingumo ugdymo strategijas, pavyzdžius imsime iš lietuvių kalbos, o dalykinio raštingumo pavyzdžių ieškosime visame ugdymo turinyje.
Kalbinis ir dalykinis raštingumas: skaitymo strategijų specifika
Renginio data: balandžio 12 d.Renginio pradžia (trukmė): Vieta: III a. – 23 kab., RenginiaiLektorius/organizatorius (-iai): Doc. dr. Zita Nauckūnaitė (Ugdymo plėtotės centras)Ugdymas: pagrindinis, vidurinisTikslinė grupė: mokyklų direktorių pavaduotojai ugdymui, mokytojai, skyrių vedėjai