Kalbinis ir dalykinis raštingumas: skaitymo strategijų specifika

Ar skiriasi skaitymo strategijos, taikomos mokant(is) kalbos ir kitų dalykų? Jei taip, kuo jos skiriasi? „Kiti dalykai“ – turima galvoje ne tik matematika, gamtos ar socialiniai mokslai, bet ir literatūra. Skaityti ir suprasti tekstą kaip literatūros kūrinį – tai ne tas pats, kaip skaityti ir suvokti tekstą, t. y. tai, kas parašyta. Kalbinis raštingumas yra bet kurio dalykinio raštingumo pagrindas. Bet ne daugiau!
Taigi aptarsime du dalykus: kokios skaitymo strategijos taikytinos ugdant kalbinį raštingumą ir kokios skaitymo strategijos tinkamos ugdant aukštesniojo lygio – dalykinį raštingumą.
Aiškindamiesi kalbinio raštingumo ugdymo strategijas, pavyzdžius imsime iš lietuvių kalbos, o dalykinio raštingumo pavyzdžių ieškosime visame ugdymo turinyje.

Renginio data:
Renginio pradžia (trukmė): 11.00 val. (45 min.)
Vieta: ,
Lektorius/organizatorius (-iai): ()
Ugdymas: ,
Tikslinė grupė: , ,
 
This entry was posted in . Bookmark the permalink.