Reflektyvi praktika (refleksija) mokytojo profesinėje veikloje: iššūkiai ir galimybės (uždaras renginys)
Lektorius: prof. dr. Remigijus Bubnys (Šiaulių universitetas)
Lektorius: prof. dr. Remigijus Bubnys (Šiaulių universitetas)
Lektorius: prof. dr. Remigijus Bubnys (Šiaulių universitetas)
Kokią įtaką mokinių pasiekimams turi mokymosi trukmės laikas? Kaip, naudojantis bendraisiais ugdymo planais, pagerinti mokinių pasiekimus? Kokiomis kitomis galimybėmis gali pasinaudoti mokykla, gerindama mokinių pasiekimus? Kaip laiku atpažinti mokinius, kuriems kyla mokymosi sunkumų? Kaip tikslingai suteikti mokymosi pagalbą visiems mokiniams, kuriems ji reikalinga? Kokiais įrodymais remtis, suteikiant mokymosi pagalbą? Namų darbai – mokymosi mokykloje tąsa. Read more about Mokinių pasiekimų gerinimas, pasinaudojant bendrųjų ugdymo planų galimybėmis[…]
Atnaujinant ugdymo turinį, svarbu susitarti, kodėl būtina tai daryti, kas bus atnaujinama ir kaip tai bus daroma. Ši konsultacija yra puiki proga ugdymo turinio rengėjams aptarti kartu su praktikais mokytojais ir mokyklų administracijos atstovais svarbiausius planuojamus pokyčius, ką būtina keisti ir tobulinti, kokie sprendimai reikalingi, siekiant aukštesnių mokinių pasiekimų, ir kokie numatomi projektai, kaip mokyklų Read more about Ugdymo turinio atnaujinimas. Kodėl? Ką? Kaip?[…]
Aptarsime atnaujintų bendrųjų ugdymo planų 2019–2020 ir 2020–2021 mokslo metams aktualijas. Kokie esminiai pakeitimai, susiję su mokyklai suteikiamu didesniu savarankiškumu priimti sprendimus?
Kaip koreguoti ugdymo procesą, jei kyla nenumatytų iššūkių? Kokią įtaką mokinių pasiekimams daro nedalyvavimas ugdymo procese? Kokios galimybės teikti mokymosi pagalbą numatytos bendruosiuose ugdymo planuose? Renginyje sužinosite apie bendrųjų ugdymo planų nuostatų įgyvendinimo ypatumus, ilgėjant ugdymo procesui, jei kyla nenumatytų iššūkių – kas ir kaip koreguojama. Aptarsime bendrųjų ugdymo planų nuostatas dėl mokymosi pagalbos teikimo Read more about Iššūkiai įgyvendinant Bendruosius ugdymo planus, ilgėjant ugdymo procesui[…]
Kaip pagerinti mokinių pasiekimus? Kaip sudaryti sąlygas įtraukiojo ugdymo plėtrai savo mokykloje? Kaip padidinti socialinės atskirties ir skurdo rizikas patiriančių mokinių įtraukimą į švietimo sistemą? Atsakymus į šiuos klausimus galbūt rasite susipažinę su visos dienos mokyklos kūrimo galimybėmis. LR ŠMM kartu su LR SADM, LR SAM ir LR KM inicijavo visos dienos mokyklos koncepcijos ir Read more about Visos dienos mokykla – pailgintas mokyklos darbo laikas ar šis tas daugiau?[…]
Kodėl ir kaip jau pradiniame ugdyme turėtų būti pradėtas ugdyti informatinis mąstymas? Kaip tai daryti sėkmingai, įdomiai ir prasmingai? Kokios priemonės gali būti naudojamos mokant informatikos pamokose? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus ieškome drauge su dešimt bandomajame projekte „Informatika pradiniame ugdyme“ dalyvaujančių pradinio ugdymo mokyklų komandų. Sužinosite, kaip vyksta projekto įgyvendinimas dešimtyje mokyklų, kokios Read more about Naujoves kuriame drauge: informatinis mąstymas pradiniame ugdyme[…]
Lietuva yra apsisprendusi kurti demokratinę valstybę ir sudaryti galimybes kiekvienam vaikui, nepaisant jo lyties, rasės, tautybės, tikėjimo, negalios ar ypatingų gebėjimų, ugdytis saugioje aplinkoje ir plėtoti kiekvieno mokinio potencialą, auginti pasiekimus. Tačiau vis dar turime specialiąsias mokyklas, dalis mokinių vis dar nepageidaujami bendrosiose mokyklose, dalis mokinių ugdomi namuose. O kokia tavo mokykla? Kiek Tu pasirengęs Read more about Kaip sukurti mokyklą kiekvienam – misija (ne)įmanoma?[…]
2015–2018 m. Europos Komisijos remiamame eksperimentiniame projekte „Perkeliamųjų (bendrųjų) gebėjimų vertinimas, 2020“ (Assessment of Transversal Skills 2020, sutrumpintai ATS2020), buvo išbandomas inovatyvus mokymosi modelis, mokymosi procesas fiksuojamas elektroniniame mokinio portfelyje, bendrieji gebėjimai buvo vertinami pagal sukurtus vertinimo įrankius. Kaip su mokiniu pasidalyti atsakomybę už mokymąsi? Kaip įtraukti jį į mokymąsi, kad pats noriai planuotų, kartu Read more about „ATS2020“ – apie formuojamąjį vertinimą, el. portfelį ir bendrųjų gebėjimų vertinimą[…]
Tyrimai patvirtina, kad vienas reikšmingiausių veiksnių, darančių įtaką mokinių pasiekimams, yra individualios pažangos vertinimas. Lietuvos mokyklose daugiau dėmesio skiriama apibendrinamajam vertinimui, o individualios pažangos vertinimas dažnam mokytojui kelia nerimą ir abejonių, kaip tai įgyvendinti praktikoje. Pranešime sužinosite, kas yra individuali pažanga, kokie pagrindiniai jos vertinimo principai, pateiksime praktinių pavyzdžių ir pristatysime naujai parengtą metodinį leidinį Read more about Kodėl vertinti individualią mokinio pažangą?[…]
Mokytojo autoritetas pirmiausia pagrįstas asmeniniu pasitikėjimu. Bet net ir pačių kilniausių ketinimų vedamo mokytojo pasitikėjimą gali sugniuždyti užkerpėjusi „švietimietiška“ sistema. Tuomet neišvengiamai mokytojas patiria pasikliovimo savimi krizę. Kaip įveikti tokią krizę? Gal verta sukelti „maištą“, kad neprarastume pasitikėjimo mokytojo autoritetu? Šią temą gvildensime „maištaudami“ drauge su Arminu Varanausku, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ministro Read more about Pasitikėjimu grįstas mokytojo autoritetas[…]
LR švietimo ir mokslo ministerija ir Ugdymo plėtotės centras kviečia mokyklų direktorius į susitikimą, skirtą aptarti mokytojų etatinio darbo užmokesčio klausimą. Ši iniciatyva kelia daug diskusijų. Kviečiame bendradarbiauti. Ateikite, sužinokite, klauskite! Dalyvauja: Arminas Varanauskas, švietimo ir mokslo ministrės patarėjas (LR švietimo ir mokslo ministerija); Aidas Aldakauskas, Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento direktorius (LR švietimo Read more about Atgal į ateitį: mokytojų etatinio darbo užmokesčio sistema. Ką reikėtų žinoti mokyklų vadovams ir ne tik jiems…[…]