Kalbinis ir dalykinis raštingumas: skaitymo strategijų specifika

11.00–11.45, balandžio 12 d., III a. – 23 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ar skiriasi skaitymo strategijos, taikomos mokant(is) kalbos ir kitų dalykų? Jei taip, kuo jos skiriasi? „Kiti dalykai“ – turima galvoje ne tik matematika, gamtos ar socialiniai mokslai, bet ir literatūra. Skaityti ir suprasti tekstą kaip literatūros kūrinį – tai ne tas pats, kaip skaityti ir suvokti tekstą, t. y. tai, kas parašyta. Kalbinis raštingumas yra Read more about Kalbinis ir dalykinis raštingumas: skaitymo strategijų specifika[…]

Lietuvių kalbos rašyba – sunki?

15.00–16.30, balandžio 24 d., 103 kab. Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Jau prisiklausėme, kokie esame „naftalininiai“, kad „šiais laikais“ dar drįstame reikalauti taisyklingos rašybos! Lietuvių kalba juk toookia sunki (geriau jau valstybinė būtų anglų…). O ta mūsų rašyba tai apskritai nespėja su globalizacijos tempais – kiek galima traumuoti mokinius!.. Taigi šiame seminare sužinosite, kaip paprastai ir metodiškai tikslingai mokyti rašybos ir mokinių netraumuoti. Žodžiu – kad Read more about Lietuvių kalbos rašyba – sunki?[…]

Skaitymo strategijos kaip mokomųjų dalykų integracijos forma

12.00–12.45, balandžio 5 d., 1-asis lietuvių kalbos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ugdymo turinio integravimas tampa vis svarbesnis reiškinys šiandieniniame švietimo sistemos kaitos procese. Todėl mokytojams svarbu turėti pakankamai žinių ir gebėjimų, leidžiančių įgyvendinti integracijos nuostatas. Renginyje aptarsime integravimo būdus, integruoto ugdymo modelius ir patirsime, kaip tinkamų skaitymo strategijų taikymas gali tapti mokomųjų dalykų integracijos forma.

Kaip teksto kompozicija priklauso nuo argumentavimo būdų?

14.00–14.45, balandžio 5 d., Fizikos kabinetas Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Gebėjimas argumentuoti – vienas svarbiausių kritinio ir kūrybinio mąstymo gebėjimų, į kurį kreipia dėmesį lietuvių kalbos ir literatūros programa. Tyrimai rodo, kad mūsų mokiniams sunku argumentuoti, pedagogams trūksta šios srities žinių. Todėl šiame seminare praktiškai tyrinėsime kompozicines skirtingų argumentavimo būdų ypatybes ir aptarsime argumentacijos modelius.